Hvordan tjekker jeg min cirkulationspumpe

Hej

Efter sommerlukning har jeg nu startet min Grundfos UP15-14B cirkulationspumpe. Jeg har ikke som foreskrevet haft den tændt ind i mellem. Den lyser grøn så der er strøm på, men jeg tror ikke den kører. Hvordan tjekker jeg det? Der er jo ikke en skrue foruden som på andre cirkulationspumper.

Der er endvidere en envejsventil på det system efter pumpen. Kan den have sat sig når der nu ikke har været tryk på fra pumpen?
Hvordan tjekker jeg evt. det og hvordan løsner jeg det hvis det er?

Det er et sløjfesystem til at cirkulere varmt brugsvand ud til køkkenet så man ikke skal vente 10 minutter på det varme vand
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af kristianc på 17 aug 2014 18:34
Hej

Efter sommerlukning har jeg nu startet min Grundfos UP15-14B cirkulationspumpe. Jeg har ikke som foreskrevet haft den tændt ind i mellem. Den lyser grøn så der er strøm på, men jeg tror ikke den kører. Hvordan tjekker jeg det? Der er jo ikke en skrue foruden som på andre cirkulationspumper.

Der er endvidere en envejsventil på det system efter pumpen. Kan den have sat sig når der nu ikke har været tryk på fra pumpen?
Hvordan tjekker jeg evt. det og hvordan løsner jeg det hvis det er?

Det er et sløjfesystem til at cirkulere varmt brugsvand ud til køkkenet så man ikke skal vente 10 minutter på det varme vand

Øh, nå en pumpe til og cirkulere det varme brugsvand.  
Tjae, hvis der kommer varmt vand med det samme kører pumpen. Hvis ikke, vil vandet først være koldt som om der ingen pumpe er på.  
Men du kan også holde om røret nær udgangssiden på strengen, er den varm er alt ok.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Alt er ikke ok. Der kommer i varmt vand med det samme. Det er hele problemet. Kan godt se jeg fik skrevet lidt forkert
Skrevet af kristianc på 17 aug 2014 20:25
Alt er ikke ok. Der kommer i varmt vand med det samme. Det er hele problemet. Kan godt se jeg fik skrevet lidt forkert
Hvis der ikke kommer varmt vand med det samme er der noget galt. Så er der ikke andet for end og lukke for vandet samt tage delene af til en inspektion/afprøvning. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Sæt en stor skruetrækker på pumpehuset og sæt håndtag i øret og du kan høre vandet risle, hvis den køre

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis