Trapezplader og tagrende

Hej,

Har for nyeligt lagt nye trapezplader i plast på min carport/skur. I den ene ende er der tagrende og pladerne går cirka ud i midten af tagrenden. Mit problem er at regnvandet alligevel fiser ned på indersiden af tagrenden og ned langs væggen Tror det skyldes at hældningen på taget ikke er stejl nok. Der er bland andet også kommet en lille launing midt på
Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre for at undgå at regnvandet løber ned langs væggen? En lille stump plade? Er løbet lidt tør for ideer ......
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan prøve at købe et stk fodblik og montere det der hvor det er værst hvis det hjælper kan du montere hele vejen.
Ja sikkert for lidt fald på dit tag, som måske kan afhjælpes med et allu-fodblik.

Den lavning "lunke" kan du klare ved at spænde en snor meget stramt op, hvorved
du kan se hvor du skal ha' lagt noget under dine lægter.

Hvor langt er der mellem dine spær, måske' årsagen skal/kan findes der.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Aaah ja - selvfølgelig! Hvorfor har jeg dog slet ikke tænkt på noget aluprofilløsning!?! Det bliver da klart det nemmeste og pæneste resultat. Er jo lige til at skrue fast med de eksisterende skruer fra tagpladerne..... Var selv ude i at lægge en smal stribe trapezplade men det ville dælme ikke blive pænt..... Jeg vil gå efter jeres forslag.....

Maskinsnedker - der er hhv 40 og 50 cm mellem lægterne. Det er sådan en bygselv samlselv model man kan købe i de forskellige byggemarkeder som stod da vi overtog huset. Jeg mistænker at der ikke har været opmærksom nok på at få mål godt nok op så faldet er blevet godt nok, samt at det ene spær (på den ene langside) simpelthen er 'sunket' og hænger lidt, hvilket givet den lunke. Det kan som jeg ser det kun laves på to måder - flå taget af og udskifte spæret eller understøtte spæret hvor det hænger med en stolpe. Men den vil så stå hvor bildøren går op. Så....udskiftningen bliver i den uge med to torsdage
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis