Dyksav Dewalt DW520K vs. Makita SP6000

Er der nogle som har prøvet disse 2 dyksave og kan anbefale den ene frem for den anden? Der er 600 kr. i forskel + moms på dem og Dewalten er med 2 skinner a 1.5 meter og Makitaen er med 2 skinner a 1.4 meter.

Makitaen koster 2799 kr. plus moms og Dewalten koster 2199 kr. plus moms
Er der nogle som har prøvet disse 2 dyksave og kan... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er helt fint med 2 x 1,4 meter skinner, Kender kun Makita og her skal man helst have 2 samle skinner til en samling, så er de ret stabile, men bruger man kun 1 giver de sig noget i samlingen.
Nu bruger jeg kun min sav derhjemme, så fik jeg et godt tilbud på en 3 meter skinne, i den lokale tømmerhandel, så det var sådan en nice to have ting  

Men den er jo ikke nem at tage med sig, så er det bedre med to enkeltskinner.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak fordi du lige deler erfaringer. Havde godt luret på, hvorfor der kun sælges et samlestykke, når eksempelvis Festool har to som standard.

Gode tilbud er altid svære at stå for :))

Lige nu er der fx. en Festool dyksav-pakke med to 1400mm skinner, 2 tvinger til at fæstne skinner med, to samlestykker til skinner, TS 55 REBQ dyksav og Systainer til ~5000kr. Det frister også virkeligt meget, selvom jeg slet slet ikke kan forsvare at købe så dyr en sav med mine evner og behov.
Min Festool ts55 er købt i 2006 og har været med til at renovere 2 huse og bygge et sommerhus.
Den kører ufortrødent videre og fungerer fuldstændigt som da den var ny.
Så set i det lange perspektiv er prisen måske ikke så slem, desuden kan man ofte finde gode tilbud på Festool i tyskland.
Kig evt. på idealo.de eller pricerunner.de.
Den eneste ulempe er at man godt kan blive fanget i Festool´s økosystem og det bliver en smule dyrt i længden ;-)

 Aldrig gå ned på udstyr!

Ingen tvivl om at det er kram og det viser brugtpriserne også - de er høje og savene flytter sig faktisk, hvis der bare er lidt at spare. Det tænker jeg taler for at give lidt ekstra for Festool og hvis man så tænker det er for meget, når projektet er ovre, så kan man sikkert sælge den og have kørt billigere end hvis man havde lejet den.

Jeg kommer nemlig ikke til at renovere to huse og bygge et sommerhus;)

Tak for tip om de tyske sider, det skal nok blive relevant, hvis man bliver fanget i økosystemet. Lige nu er de danske forhandlere dog rigtigt godt med på det pakketilbud.
Det endte med Festool og selvom det meste saverri er ovre nu og den ikke kører hver dag mere, så kan jeg ikke nænne at sælge den for hold nu op, det er en dejlig sav!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis