Dyksav Dewalt DW520K vs. Makita SP6000

Er der nogle som har prøvet disse 2 dyksave og kan anbefale den ene frem for den anden? Der er 600 kr. i forskel + moms på dem og Dewalten er med 2 skinner a 1.5 meter og Makitaen er med 2 skinner a 1.4 meter.

Makitaen koster 2799 kr. plus moms og Dewalten koster 2199 kr. plus moms
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan finde lidt flere oplysninger her

DeWalt

Makita


Udvid Om produktet og Specifikationer og dokumenter.

DeWalt har f.eks. variabel hastighed, det kan være en stor fordel.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Jeg har prøvet at kigge specs og lidt videoer på youtube, men er ikke helt blevet klogere om der er nogen forskel og evt. hvilken forskel der er. Jeg vil gerne spare de penge der er at spare hvis de stortset er ens. Så hvis der er nogle som har prøvet dem eller den ene af dem hører jeg gerne fra dem.
Jeg har den fra Makita den er jeg rigtig glad for, jeg har også brugt at den kan stilles ned i hastigheden, da jeg savede nogle tynde metalplader.
Dewalt plejer at lave nogle gode save, men har aldrig prøvet deres dyksave.

Men prøv at tag ud og se på dem, det er altid rart at stå med værktøjet i hånden inden man vælger...
Jeg har været en tur i Bygma i dag og prøve at kigge på Makitaen og den virkede til at være fin. De havde ikke Dewalten lige hvad jeg kunne se. Da jeg var på vej ud kom jeg til at se de havde en stand med restlager og der stod en Mafell MT 55 cc dyksav. Den virker også fin, men jeg er i tvivl om at det ikke er en gammel udgået model? Den kostede 2495 kr. plus moms.
Har ikke arbejdet med lige den Mafell men deres værktøj er generelt af meget høj kvalitet. Hvis der er skinne med til den er det den jeg ville vælge. Har selv en Festool.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Annonce
Der var en skinne med til den Mafell. Tror den var 1400-1500 mm lang.
Mafell ville jeg klart vælge over Makita, men selv ville smide det samme beløb for en mindre brug Festoll TS55 i stedet for.
Så skal jeg ud og have en dyksav og er faldet over netop de her to save med lettere modificeret modelnumre, men der er tale om det samme valg. Det er mest pga. prisen (i forhold til oplevet kvalitet) jeg lige lander her, men er det samme stadig gældende - altså at Festool er kongen og hvis man ikke har råd til nyt, så skal man hellere finde en af dem brugt end at købe en af de andre fra ny?
Jeg har Makitaen den fungere fint for mig.
At købe en brugt sav kan jo være noget at et sats, især hvis den har været brugt proff.

Men nu er en dyksav jo bare en rundsav, og på ingen måde raketvidenskab, og en stor del af det er valget af klinge.
Skulle jeg købe, idag tro jeg en Sheppach ville være ok til mit hobbybrug. L I N K 

Dog ville jeg købe nogle længere skinner, har en 3 meter til min Makita der en nem til længere snit. (har også 2 på 1,4 meter)

Vi prøver igen, i morgen --
Den Sheppach har jeg godt haft kig på og den kunne såmæn' være ok, men når jeg læser om den, så skal man lige hjemmeforbedre den på et antal punkter, før den kører som den skal. Jeg vil helst have noget, der virker lige ud af kassen.

Enig med dig i at det i alle tilfælde er et sats, at købe en brugt sav.

Jeg skal også have ~3 meter skinner, men tænkte egentlig at to 1,4m eller 1,5mm kunne gøre det.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis