Reparation af gammel sokkel

Hej
Jeg har været ved t reparere et par revner i min sokkel. Jeg kunne så se/ mærke at de nederste 20 cm st løst og lød hult, det har jeg så slået af og der skulle et lag på op til 5 cm af for at komme ind til fast -ja beton vil jeg sku ikke kalde det, men mere sand og sten og meget lidt cement.
Spørgsmålet er nu hvad det skal pudses op med, en normal 1-3 cement og sand, eller noget der er svagere? Og det skal vel laves af flere lag? Evnt. En færdig blanding af en slags?
Hej Jeg har været ved t reparere et par revner i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt denne fremgangsmåde med påsmurt fliseklæb og sand+cement i 3:1. Jeg lavede det sidste sommer og der er ingen revner efter første vinter. Jeg var desværre ikke helt god nok til at lave en helt fin og glat overflade på et stykke af soklen - der er kommet sådan nogle små ujævnheder. Jeg ville sagtens kunne male med sokkelmaling så det ikke ville kunne ses men tænkte om jeg skulle spartle ud med fliseklæb i et tyndt lag så det blev mere jævnt og vandafvisende inden...hvad tænker i om dette?
Som ktm antyder kan det være et problem som ikke kan løses til perfektion.
Fundamenter og sokler fra dem periode opmuret med hydraulisk mørtel (og i værste fald med fyld af telgstensrester) er nærmest umuligt at rede – med mindre du kan fjerne både frost og fugt påvirkning.

Måske leca blokke/pap under det hele og sokkelmembran på siderne?

Jeg har benyttet metode 1 i et af de foregående indlæg. Visuelt ser det 'pænt' ud (efter 6 år), men det er bare en 'stor klat' som ikke sider rigtig fast.

Indvendigt (kælder) har jeg brugt bastard mørtel – med varierende succes. Hvor det der tørt (ingen opstigende grundfugt) fungerer det.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også