Ventilation i kælder

Hej 

Jeg har en høj kælkder i et hus fra 1952, hvor jeg har lidt problemer med sommerkondens. 

For at forbedre indeklimaet vil jeg gerne øge ventilationen og har i den forbindelse overvejet 2 muligheder. 

1. En ventilation hvor den fugtige luft suges ud af rummet og erstattes med ny luft via luftkanaler i vinduer eller via luft fra stueetagen, hvis jeg lukker for luftkanalerne når det er rigtig koldt udenfor. Inden for denne type har vi overvejet en "alm. fugttighedsstyret ventilator" i væggen og en ventilator fra firmaet Solarventi, som drives af solceller og dermed kun kører når solen skinner. 

2. Et anlæg baseret på Genvex princippet

Sidstnævnte anlæg er betydeligt mere bekosteligt, men jeg tænker det også fjerner mere fugt fra luften en de to modeller nævnt i alternativ 1. 

Hvilke type anlæg vil i vurdere som værende det bedste ift. at minimere sommerkondens og give et bedre indeklima ? 

Pft. 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen af de nævnte, for det er nu engang sådan at varm luft kan indeholder større mængder fugt, så det hjælper ikke at suge mere fugtig sommer luft ind ud over at du får et bedre luft skifte af rummene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis