Ingen isolering af gulv ? efterisolering, pris - hjælp



Terrændæk uden isolering (gammelt hus), gamle ejer har smidt 100 tæpper på gulvet som isolering og det vil vi jo så gerne 
ændre.

Der er en 2m til loftet, så der er ikke plads til det store lag. Jeg vil dog mene det er overkill at rive gulvet op for at 
støbe nyt, forudsat det eksisterende er i god form. 

Nu spørger jeg dumt, hvis der er beton gulv under ejers tæpper. Kan man så ligge isolering og så noget gulv direkte på isoleringen eller skal
man i så fald ligge nogle spær til at støtte op? 

Hvor finder jeg noget billigt, men godt gulv isolering ? Jeg har læst om kingspan k3 for at nævne et eksempel, men 
problemet er jeg ingen forhandler kan finde af det - så det må gerne være et sted jeg kan finde på nettet for at beregne. 

Hvis nogen har gjort det samme og har en cirka m2 pris, er det også meget velkomment.










3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ringe til selve kingspan og forhandle med det. Jeg tror de er rimelig peberet i prisen da det er et forholdsvis helt nyt produkt. som skulle kunne overgå andre isoleringsprodukter i forhold til deres isolans. Du kunne også bruge sundolitt.
http://www.sundolitt.dk/sundolitt/produkter/gulv.
Men der er godt nok ikke meget højde at give af.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
hvis du ligger 300mm gulvrenoveringsplader oven på betonen har du jo kun ca. 170 cm til loftet.

hvis du mener 30mm, tja, jeg ved ik om jeg nok ville have valgt at banke gulv op og støbe nyt i stedet, da 30mm mod 300-400mm som man ville ligge ved nystøbning, jo alt andet lige vil give en betydelig stor forskel i isoleringsevne.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis