Printerpatroner

Hej.
Har lige overtaget en HP 950 printer, der siger: check farvepatronen.
Den kan godt printe sort.
Er der noget jeg kan gøre for at overtale den til at køre igen.
Jeg tror ikke den er brugt op, men har nok ikke været brugt længe.


mvh

 varmetossen

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Klaus.

Dengang jeg havde en hp var der dyse på hver patron. Den kunne stoppe til . man kan rense med
isopropyl alkohol  på en vat pind. Derefter kan du bruge dyserense programmet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af kovas på 15 aug 2014 08:02

Hej Klaus.

Dengang jeg havde en hp var der dyse på hver patron. Den kunne stoppe til . man kan rense med
isopropyl alkohol  på en vat pind. Derefter kan du bruge dyserense programmet.
Får du ikke hul igennem er du nødt til at prøve med nye patroner, som nævnt sidder dyserne i patronen - har også haft HP - og det med at rense med isopropanol og køre selvrenseprogrammet virkede hos mig. Du skal muligvis køre programmet mere end 1 gang

Du kan evt. finde nogle uoriginale her : Trykspar.dk eller kompat.dk


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej.
Den gamle her kom ikke i gang.
Men jeg har så bestilt et sæt patroner til en HP pro 8500 vi har stående, der også brokker
sig over patronerne. Den har ikke kørt meget, men dog jævnligt, så de er ikke brugt op.
Vi printer ikke billeder til hverdag.
Nu siger den så også at de er udløbet, og det er de også iflg. datoen.
Er man her offer for 'glødepærekonspirationen'
Tak for henvisningen. Det var et godt tilbud.

mvh

 varmetossen

Jeg har sommetider fået liv i døde HP printerpatroner ved at rense den i  Salmiakspiritus, når alt andet var prøvet.
Som jeg husker er den type nem at genfylde, farvepatronen, er det ikke den hvor der er 3 farver i samme patron?
de fleste patroner, med chip i, tæller antal gange man har printet, så de kan tit melde tid til skift, omend de stadig har op imod 60% ink tilbage.
der fås til de fleste en chip resetter, og har man denne, så kan patronerne genopfyldes.

Mht indtørret ink, har jeg gerne fået hul, blot med lunkent vand :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
  Undre mig over de hårdhændede midler der foreslås. Som Neubert oplyser OPLØSES printerblæk  nemlig gladeligt i vand, derfor bruger man naturligvis vand til at opløse blækket. Skulle man mod forventning ej tro mig, fugter man bare en udskreven side med en blomstersprøjte.  

Advarsel: Hvis siden skal læses, bør det absolut gøres INDEN  befugtningen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg havde før en HP printer, hvor jeg selv genfyldte patronerne, det kunne gøres 3-4 gange inden de blev dårlige, de var så uden chip.
Er det chippen der blokere, hjælper alverdens renseri jo selvfølgelig ikke.
Jeg har også renset i vand, (stående med dyserne på våd klud, så de står i blød) men sommetider var det ikke nok,  Salmiakspiritus'en kunne så sommetider hjælpe, det er rigtig godt til at rense kobberbanen med de små dyser, den bliver fin og blank.
Ja ja, man bør naturligvis gøre som man finder bedst. 

Min erfaring med HP patronerne er at hullerne bliver slidt større, så de begynder og pladre med blækket. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 16 aug 2014 11:05
Ja ja, man bør naturligvis gøre som man finder bedst. 

Min erfaring med HP patronerne er at hullerne bliver slidt større, så de begynder og pladre med blækket. 


Ja det er begrænset hvor mange gange de kan genfyldes, og man skal ikke overfylde, så kan det nemt begynde at løbe ud af dem.

Nu har jeg en HP officejet pro 8100, der genfylder jeg ikke, tilgengæld holder de originale patroner utrolig længe, og laver ikke kludder, der er en til hver farve, så kan den selv vende papiret og skrive på begge sider. (der bliver printet rigtig meget, har en datter der går i gymnasiet)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis