Udgravning gulvvarme - muldjord?

Hej,
Er i gang med at udgrave til gulvvarme. Er det nødvendigt at fjerne al muldjorden inden afretningslaget eller er det nok at fjerne til jorden er fast?
Der skal ikke være bærende vægge ovenpå
Hej, Er i gang med at udgrave til gulvvarme. Er... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også bruge coatede lecanødder - de vejer heller " ingenting "

Jeg var langt forud for datidens isoleringskrav da jeg lagde et 300 mm lag af coatede lecanødder som kapillarbrydende lag ovenpå det sand jeg havde kørt ind og vibreret og derefter 100 mm terrænbats.

Det skal så vibreres med pladevibrator for at blive fast nok.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Kent A på 16 aug 2014 21:31
Der er da forskel på sokkel som bliver belastet med mange tons væg, tagkonstroktions. og et gulv der blive belastet med indbo og det folk vejer.
Jeg skrev ikke kun om min sokkel - men også terrændækket - jeg var ca. 1,5 m nede inden fast grund.

Havde heldigvis en bekendt med en bobcat til det grove - men hårdt nok alligevel med alt det sand, der skulle køres ind efterfølgende.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Plejer det ikke og være god skik og støbe gulvet på jord, hvis hytten er sat på sokkelsten ???      

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 17 aug 2014 10:57
Plejer det ikke og være god skik og støbe gulvet på jord, hvis hytten er sat på sokkelsten ???      

Hvordan kan det være at jeg lige tænkte lidt på din signatur da jeg læste dit indlæg

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Skrevet af EISOE på 17 aug 2014 11:01

Hvordan kan det være at jeg lige tænkte lidt på din signatur da jeg læste dit indlæg
Så tror jeg du fuldstændigt har misforstået mig, da det jeg skrev er ment i fulde alvor. Men du er selvfølgelig også alt for ung til og sætte dig ind i fordums byggemetoder.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
For ung - * host *

Kan godt ønske sig tilbage til ungdommens dage nogle gange

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 17 aug 2014 12:15
For ung - * host *

Kan godt ønske sig tilbage til ungdommens dage nogle gange
Så er det jo meget enkelt,  du må så høre til i kategorien på nederste linie


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 17 aug 2014 12:32
Så er det jo meget enkelt,  du må så høre til i kategorien på nederste linie
Nej - nej, så brygger jeg bare lidt godt øl - så føler jeg mig ung igen ( specielt når det bliver drukket)  

Men erfaring i kaos - ja.

På arbejdet kaldte de mig en overgang Chaos-pilot - fik faktisk en rimelig god løn for at være det

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 17 aug 2014 12:37
Men erfaring i kaos - ja.

På arbejdet kaldte de mig en overgang Chaos-pilot - fik faktisk en rimelig god løn for at være det
  Jamen så ved man da hvor du har det fra.  

PS. Den samtale jeg lige har ført med kælekatten da den kom plaskvåd ind, syntes mere relevant for trådens emne end det kaos du har gang i nu. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis