Fodlister til afrundede hjørner..

Hej alle sammen.
Jeg er ny her på sitet og har en forespørgsel. Jeg har en entre hvor der ingen forlister er og jeg skal have lagt nyt gulv (ikke fliser). Den er ca 7 m. lang og T formet med lille gang ud til hø hvor begge hjørner er med lille skarp afrunding ca 5x5 cm i 45 gr hvor jeg har forsøgt at finde fodlister der kan bøjes da jeg har forsøgt at lave dem selv men uden held. Er der nogen som ved hvor jeg finder nogle fodlister som kan formes rundt om hjørne i træ eller MDF o.lign.  som passer til standard fodlister du kan købe i ethvert byggemarked eller andre gode ideer modtages gerne...

Mvh MarianneH
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske kan du bruge nogle af disse til din gang 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hi Henrik. Tak for respons. Har tjekket dit link og din tanke med stuk er super men desværre har de ikke nogen som ligner alm fodlister så det bliver som resten af huset... Jeg har senere i dag fået fortalt at der skulle være en MDF fodliste med snit på bagsiden så den kan bøjes men kan desværre ikke finde den.Skulle nogen kende til den så skriv endelig ..
Hej - du kan jo selv save snit i bagsiden - blot ikke save helt igennem.. så kan du bøje dem (hvis du behøver en runding, saver du blot flere snit)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej gardengirl. Tak for info. Har prøvet med trælister at lave snit i og holde fugtigt og bøje over længere tid og når det nåede et bestemt sted i bøjningen så knækkede det så måske jeg simpelthen ikke er god nok. Har prøvet med snit i plastlister som ikke ser så godt ud så derfor efterspørger jeg nogen som skulle være færdiglavede..
Beklager - jeg læste det som om du havde lister i MDF... nej, i træ kan det ikke lade sig gøre at bøje..

er det slet ikke mulig at save det i smig?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
når vi laver sådan noget i firmaet foregår det ved at man skærer træet op i nogle tynde lameller. Lægger dem i en form der har den ønskede bøjning og her bliver de så limet sammen. Når limen er hærdet tager du din nye fodliste op, sliber og pudser indtil den er som du gerne vil have det. Det er ikke super let at få flot, men øvelse gør mester.

God arbejdslyst.
@ gartengirl...er ikke helt sikker på jeg er med på hvad du mener..da det jeg har er et rundt hjørne.. men takker :-)

@Boso, Tak skal du have...måske det er måden jeg skal forsøge med :-)
Om du bruger lamminerings metoden, kan du måske med fordel bruge den såkaldte
Pu lim der både kan fås i en mørk & lys udgave.

Om du bruger denne skal du lige huske at fugte emnerne (tynde lister) med en
svamp/klud ellers virker limen ikke.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ok - det var nok denne sætning, der snød mig.... "med lille skarp afrunding ca 5x5 cm i 45 gr "
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også