Fodlister til afrundede hjørner..

Hej alle sammen.
Jeg er ny her på sitet og har en forespørgsel. Jeg har en entre hvor der ingen forlister er og jeg skal have lagt nyt gulv (ikke fliser). Den er ca 7 m. lang og T formet med lille gang ud til hø hvor begge hjørner er med lille skarp afrunding ca 5x5 cm i 45 gr hvor jeg har forsøgt at finde fodlister der kan bøjes da jeg har forsøgt at lave dem selv men uden held. Er der nogen som ved hvor jeg finder nogle fodlister som kan formes rundt om hjørne i træ eller MDF o.lign.  som passer til standard fodlister du kan købe i ethvert byggemarked eller andre gode ideer modtages gerne...

Mvh MarianneH
Hej alle sammen. Jeg er ny her på sitet og har... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa. Takker for de sidste kommentarer.

Nu fik jeg endelig tid til at få fodlistene sat op og takket være GardenGirl som har været så sød at lave nogle hjørner til mig (kan desværre ikke huske hvad det er for et materiale men måske hun vil være så venlig at skrive hvad det hedder) er det bare blevet super.... Så nu mangler jeg blot at male så har jeg ikke flere husprojekter i år..

Tak for jeres input...og igen en stor tak tilGardenGirl for hjørnerne... :-)

Marianne

Det ser skisme godt ud 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hold nu kæft det ser godt ud! Glæder mig til at høre hvordan det er lavet

Mvh. Christian M
 

Super resultat du har fået ud af det - det ser bedre ud, end jeg havde håbet..

Det er lavet på den måde, at Marianne lavede en blyantsskitse direkte på hjørnet, så alle skævheder kom med.., den overførte jeg til et CAD-CAM System - og kørte den på CNC'en, i noget materiale, der hedder Sikablock.(bruges f.eks til at lave 3D skuemodeller i). sammenlagt tog det knap en time..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/42676' class='af-profile-link'>GardenGirl</a> på 15-11-2014 18:55
Super resultat du har fået ud af det - det ser bedre ud, end jeg havde håbet..

Det er lavet på den måde, at Marianne lavede en blyantsskitse direkte på hjørnet, så alle skævheder kom med.., den overførte jeg til et CAD-CAM System - og kørte den på CNC'en, i noget materiale, der hedder Sikablock.(bruges f.eks til at lave 3D skuemodeller i). sammenlagt tog det knap en time..


Hvordan laver man en blyantslitse af et hjørne?

Mvh. Christian M
 

Kompliment det ser sandelig godt ud, det kan du bestemt godt være stolt af, bravo.

Mer af den slags håndværk.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Dejligt at læse jeres kommentarer... Tak for det.

@Christian. Jeg klippede en papirskabelon af hvert hjørne med lige netop de skævheder det nu kan have for de var ikke helt ens og tegnede dem af på et A4 ark som jeg så affotograferede med en tommelstokmål på (som mit tidligere billede af hjørnerne) så hun havde helt præcise mål at gå efter.

Samtidig med en tværsnittegning af fodpanel incl alle mål..

Så fedt at det med fælles hjælp lykkedes.. ;-)

Marianne
 

Super flot arbejde ja...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også