Ny bil

Hej.
Dette kommer forhåbentlig ikke til at komme under LAV BIL.
Vi skal have en ny bil, lav ejerafgift, dvs. over 20 km/ l. Trækkrog.
Synes bedste bud er:
Fiat Panda, men virker skrabet, måske uretfærdigt ift. pris og kampagner.
Kia Piccanto, der virker veludstyret.
De fleste småbiler kan slet ikke få hængertræk, men det er et krav, og 4 døre.
Har nogen her konkrete indvendinger mod Kia'en???

Og hvis nogen lige står og mangler en Avensis 2.0, årg. 99, 431.000 problemfri km, knap et år til syn, hvor den skal have ordnet forbremser, formodentlig ny udstødning, 12,4 km/l efter sidste tankfuld. Brugt bil med lidt ridser, med træk til 1400 kg, så sig til.
Denne har den store fordel, at den kan tåle at knække tandremmen uden motorskader, og den er lige skiftet.    Den kan gå for kr 8.500

mvh

 varmetossen

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved du jo at jeg ikke har så meget forstand på biler, ud over at der er 4 hjul og den er hul så man kan sidde i tørvejr.
Men er det ikke blot et redskab hvormed man kan blive transporteret fra A til B. Du skal vel ikke bo i den ?
Hej.
Næh hæ, det skal vi måske  - nok - ikke, men der er lige nogle funktionskrav, der skal opfyldes, hvis vi skal leve med apparatet de næste 10 år, samt en vis behagelighed i brugen.
Så det var bare hvis nogen lige har nogle erfaringer, evt. andenhånds der ville være nyttige, når der nu skal blades kr 100.000 + ud.


mvh

 varmetossen

Skulle jeg købe til den pris, blev det helt uden tvivl en Twingo Vi kører pt. I fruens Clio en rar lille bil, og da vi ikke arbejder længere
bliver det nok svært at få en bil mere bevilget.
Men det er godt nok noget anderledes en min Mitzubishi Outlander m. 4 hjultræk og automatgear og understyttet af 160 hk.
Der kom en som ville flytte til Ghana, og han ville gerne ha den med.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Vi købet en kia picanto i 2008. den har ny passeret 265000 km og kører til stadighed 19,5 km literen. Den har selvfølge overholdt service, men er blevet brugt, overlæsset og belastet til grænsen flere gange end normalt.
Jeg ved dog ikke om kvaliteten er den samme i dag som dengang.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Fiat Panda er jo efterhånden en ældre konstruktion.

Prøv at tjek vægtafgiften på evt. ny-indkøb. Har hørt at Pandaen er "dyr" i forhold til de nye biler. Nu er vægtafgift kun en del af regnestykket, men værd at overveje alligevel. Afgifter har det jo med stige.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Annonce
Jeg købte en seat ibiza st 1,2 tdi. Den er målt til 29 km/L da vi kørte til Skagen i sommerferien, og omtrent 25 ved blandet kørsel normalt. Så ringe er den sku ikke selvom det er en 1,2 stationcar, men du har jo mulighed for at prøve den med motoren der er et nummer større hvis behovet er der. Jeg mener jeg betaler 300 i vægtafgift hvert halve år.


 

Mazda 3 kan anbefales!

Den koster dog nok lidt på oversiden af 100.000 kr., men en god bil og relativt stor (i forhold til klassen). For 2 år siden gav jeg 140k kr. for en fra 2008 med dieselmotor og 60.000 km på bagen - med nærmest alt i udstyr.

Godt køb, selvom den har drillet lidt med brændstofspumpe der skulle skiftes (dyrt, hvis man ikke har et godt værksted).

Mvh. AllanE
Hej.
Det blev så en Kia picanto 1.25, 2 1/2 år gammel med stort udstyr og træk monteret.
Pris kr 79.500 og kørt 56.000 km. nypris ca. 138.000.

Tilbud på spritny 3 cyl. 1.0 med træk og reservehjul kr 112.000.

Var i Nordsjælland fra Møn i weekenden, og forbruget var 5.1 l/100 km.

Den daglige drift er 56 km + det løse ad landevej, så jeg er lidt spændt på økonomien.
Hvis den ikke kommer under 5.1 l/100 km er far skuffet.
Den kører fint nok 105 km/t ved 3000 omdr. og det ser godt nok ud.

1.25'eren virker mere uanstrengt i driften, men så betales der også lidt for at bruge det.

Og den er da stadig i den billige skatteklasse.

 varmetossen

Tillykke med den!!

Jeg tror man typisk at dårligere brændstofsøkonomi i starten fordi bilen lige skal prøves af.

Hvad er den opgivet til?

Mvh. AllanE
Hej.
22.2, og jeg vil godt acceptere 10 % afvigelse ved 'morfarkørsel' men har så også set at
man sagtens kan komme ned på 15 km/l ved lidt frisk tilgang.
Og den kører faktisk godt, så man skal holde speederfoden lidt tilbage.

mvh

 varmetossen

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis