Beton tørretid

jeg har gang i endnu et byggeprojekt, udskiftning af staldvæg.
den gamle er revet ned og fjernet, men som mange andre steder på min gamle ejendom,
 var der ikke et rigtig fundament, det har jeg så gravet ud og støbte det i lørdags.

jeg plejer at kunne begynde at arbejde med den beton jeg støber dagen efter,
 jeg ved godt den ikke er gennemhærdet på et døgn,
men i dag mandag er den stadig blød i skorpen,
 og det mener jeg ikke jeg har oplevet før, på andedagen plejer der at være en solid skorpe.
Men det skal dog siges at der halvejs i mit støbeprojekt lige blev leveret et skybrud (30mm på en ½time)
det har jeg dog i tankerne at kan være årsagen til den noget forlænget tørretid.

eller er min cement blevet for gammel? (har aldrig hørt det før)

det skulle være rapid, men da det er belevt opbevaret i en tønde, kan der have sneget sig en basis ind

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Burde være blevet hård allerede. Men det burde nu ikke betyde noget med at blande rapid og lidt basis sammen. Er det overalt det er lidt blødt i skorpen

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tænker om det kunne være lerinholdet i det støbemix der er brugt for det burde hærde ens op

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

der er ikke brugt støbemix, men sand og sten (støbemix koster en formue her på bornholm) jeg har brugt samme blandingsforhold som jeg plejer når jeg støber (1-2½-3½) og har aldrig haft problemet før og det er aligevel over 100kvm betongulv jeg har støbt.

jeg håber det bare er de 30mm vand vi fik ½vejs under støbningen, der gør at det hele er fugtigt endnu. jeg var nemli ude og kigge på det i dag, og de rester der sidder på den forskalling jeg har brugt er hærdet op, så jeg må nok bare stikke en finger i næsen og være tålmodig

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

nå en forløbig og forhåbenlig ende på det hele, er at i går eftermiddags hev jeg min beton op igen, finurligt nok, så var det jeg havde støbt før skybrudet lige som det skulle være, men alt der var støbt efter, var lige som at grave i haven men nu er der støbt på ny, med cement fra en anden tønde, så håber jeg dælme det lykkes, skulle jo gerne ha muret op inden vinter

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis