Isolering

Jeg skal til at isolere mit tag og da det er på første sal og meget skrå tag 
og skal gerne skulle bruge så meget loft højte så muligt, 
vil jeg gerne vide hvor mange mm jeg skal bruge. 

Og hvad er forskellen på de forskellige batts??
 
Og er isover hver og bruge??

Hvordan skal det bygges om, det ligger jo tagplader også spær, hvordan bygger man det op,
tænker på når det er lige under tagplader
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gør dig selv den tjeneste at gå ind på Rockwool den lille lune der kan du læse alt om diverse lov krav, gode råd og byggevejledninger.

Jeg har lige efterisoleret vores 1 sal, og jeg har 2 x 145 mm under dampspærren, og 45 mm efter dampspærren (ialt 335 mm Knauf isolering).
Det er et kæmpe arbejde du kaster dig ud i, men det er alle pengene værd, så pøj pøj med projektet    
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Læs denne tråd: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/164549

Husk ventilation mellem tagplader og isolering.

fartilfire skriver: HUSK VENTILATION. Og det er naturligvis vigtig, Det kan ikke siges for tit.

Man kan ikke tydelig se på dine billeder hvad der er helt nede ved tagfoden. Men det ser ud som om det er lukket godt til med isolering, for at det ikke skal blæse op på loftet. Det må det ikke være, Der skal være en sprække i begge sider af huset, og ligeledes oppe i kip. Så kan du jo have nogle hårde bats i skunken  og / eller vindstop så det ikke blæser ind i din isolering og etageadskillelse


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
http://www.bolius.dk/mangelfuld-ventilation-af-tage-16728/

Her er mere information.

Husk at isoleringen kun må gå til taglægtens inderside, fordi den ellers blokerer ventilationen eller i værste fald trækker fugt fra tagpladen ned i resten af isoleringen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis