Lock block topplade

Som afslutning på mit lille støttemursprojekt har jeg købt toppladerne tilhørende lock blocks
http://www.jemogfix.dk/butik/haven/belaegningssten/belaegningssten.aspx?pid=9026755 .

Stenene er uflækkede og det er så meningen man selv skal flække dem så de får den rustikke kant. Det er desværre ikke så ligetil som jeg havde forestillet mig, jeg har forsøgt mig med at hoppe på dem, kaste dem ned på kanten af en palle, uden det store resultat - den eneste måde jeg har fået dem til at flække er at lægge dem mellem 2 træstolper og så give dem en tur med en flækøkse (med et stykke træ ovenover så jeg ikke slår direkte på flisen). Desværre flækker flisen så også på den forkerte led så jeg ender med 2 smadrede topplader 

nogle gode idéer til hvordan jeg kan gøre det rigtigt uden at jeg smadrer flere af pladerne?? hammer og mejsel??

/Christian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg besvarer lige mig selv da min idé med at kaste pladen ned på en træstolpe, det har virket for de fleste sten, så det må være løsningen...

/Christian
Skrevet af chriz på 10 aug 2014 20:00
jeg besvarer lige mig selv da min idé med at kaste pladen ned på en træstolpe, det har virket for de fleste sten, så det må være løsningen...

/Christian

At kaste dem ned på en træstolpe er nok den alternative løsning. Hvis du ikke har adgang til en fliseklipper, så må du igang med hammer og mejsel. Læg flisen i en sandbunke så den er understøttet, derefter bruger du en mukkert og en plademejsel til at dele flisen, idet du giver mejslen et dask og flytter mejslen og gentager i den rille, der er i flisen.

fase
det var også det eneste alternativ jeg kunne komme på, og lyder lidt mindre voldsomt har desværre ikke adgang til fliseklipper, men mejsel kan jeg da skaffe - har bare været lidt i tvivl om det gav den rustikke overflade som der jo skal være..

faktisk var "læg dem på en kant og knæk dem" svaret fra byggemarkedet, og der står slet ikke noget på RBR's (producenten) hjemmeside..

/Christian
Hej. Du skulle næsten prøve at ligger den på en palle. Hvor den ligger halvt ud over så kanten af pallen passer med flække linjen og så slå på det stykke der ligger på pallen med en gummihammer eller et stykke træ og en hammer.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg har faktisk lige netop været i gang med at flække og hammer og mejsel metoden er helt klart den rigtige, meget nem og giver den pæneste afslutning på kanten.
du lægger flisen på en lægte, med fugen rettet ind efter lægtekanten. Bank hårdt på flisen med skæftet af en muggert eller en gummihammer til den flækkes.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis