Hvad sker der med det sand ?

Jeg har en indkørsel belagt med klassiske grå beton herregårdssten.
De er efterhånden blevet noget sorte og misfarvede uden, at jeg har tænkt mig at gøre
noget ved det lige nu.
 
Men her er så mit spørgsmål; I anden anledning har jeg været nødt til at lave en mindre
udgravning ved fundamentet til huset, hvor jeg fjernede nogen af stenene og gravede noget
alm gult sand op som jeg midlertidigt smed i en bunke oven på de beskidte herregårdsten.
 
Det var en pæn bunke som vel fyldte et par kvm og en halv meter i højden.  Det trak
lidt ud inden jeg blev færdig så bunken lå der vel et par måneder, men da jeg fik kastet
hullet til igen og lagt stenene på plads så jeg til min forbløffelse at der, hvor sandet havde
ligget var stenene nu pæne og rene som om de var nye. Fuldstændig skarpt så en sten,
der kun var halvt dækket af sand nu var helt ren på den ene halvdel og beskidt som før på den anden.
 
Er der noget i sand der renser bare ved at ligge ovenpå sådanne misfarvede fliser eller
hvad sker der ?
 
mvh
 
Arne  
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
dine fliser har svamp, det er helt normalt at de får det, de steder hvor min parasol fod har stået, er de også som nye. Du kan skrubbe fliserne, med vand med rodalon, og lidt sandkasse sand, eller give dem et middel der fjerner belægningen, begge dele skal skrubbes med en stiv kost eller skurebørste. jeg syntes det første virker bedst.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis