sluk for vand til toalet UDEN pal.

Hey alle på lav-det-selv

Jeg kom hjem efter et par dage og opdagede at mit toalet var begyndt at løbe - desværre - ret kraftigt med vand fra slangen bagpå.
Desværre har jeg et toalet UDEN en pal - håndtag - til at slukke for vandet så jeg kan undgå vandskade indtil en VVSèr kommer.

Har kigget nærmere på den tap der sidder. Den er ikke til en umbraco nøgle. Der er gevind i.
Så der må vel ha siddet en pal - lille sort håndtag - på?

Hvordan FAN for man SÅ slukket for vandet?

Jeg havde en gårdmand på besøg for et par år siden for at ordne at toailettet ikke løb i kummen. Så må han ha fjernet eller glem at sidde palèn på igen

KAN man så overhovdet slukke for vandet?

Der dèr lille ting med gevin i er ikke rund men konisk. Så måske kan man skrue på den?

Jeg er godt nok forvirret....heeeelp....Er det dèn hvor palèn HAR siddet så?

I givet fald, hvad vej skal jeg så dreje? For jeg har kun et ørnenæb og den har allerede ædt lidt af metallet. Tror kun jeg har ET forsøg tilbage.

Peter

hvad kan jeg hjælpe med?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De mangler nogen gange. Bare tag en svensknøgle eller en tang og så drej stumpen en kvart omgang så er den lukket.


 

Hej.
Du er endnu et offer for de billige ballofix'er. Grunden til at grebet mangler kan sagtens være at den sidder fast så det er knækket.
Bedste næste forsøg er en lille skiftenøgle og så dreje med uret, men det er gammel installation og den skal nok skiftes til noget mere fornuftigt.


mvh

 varmetossen

okey... gode indlæg;-)

Jam hvad vej skal den drejes?

Jeg vil helst ikke gøre mere skade:-(

Jeg har kun en papagøjenøæ der skrider. Kan ikke finde min gode svensknøgle:-(

En kvart omgang? hvorhen? ser ud som den sidder vandret. Altså med de flade sider vandret.

Hvor drejre man så?

Mod uret eller med uret?

Har en sløv papagøje så den skal sidde lige i øjet;-)

hvad kan jeg hjælpe med?
ÅH UNDSKYLD Klaus Lundstedt

så lige du havde skrevet MED uret.

Du mener at hvis jeg kan finde en tang eller noget. Så skal den drejes MED uret?

Ja jeg tror også at den sidste gårdmand som har været her og fiske mit toalet fordi det løb i kummen, har knækket palèn af.
Mener den sad der engang.:-(


NÅ! men dreje den MED uret?

hvad kan jeg hjælpe med?
Ellers luk for hoved hanen. Hvis ballofixen knækker så får du vand og når så vandet er lukket på Hovedhanen kan du jo bare skifte ballofixen også.


 

Annonce
Grossmann. Jeg bor i almen nyttigt bolig byggeri. Så jeg kan ik og har ik adgang til hovde afbryderen. Desværre.
Ellers havde jeg gjort det.

Ligesom i mit sommerhus. der kan man jo godt afbryde på hovdehanen. Men ikke her. Her skal det ske INDE i lejligheden. Og DET er jeg lidt for dum til.

ANER ikke hvad en Ballonfix er:-0 sorry.

Jeg har også noget sort tape fra min fra der var mure. Er det ikke såen noget man bruger for at tætne vand der løber?

syntes jeg har hørt han ævle om det. Det er noget tykt noget der klister ret meget.

Nå jeg må prøve at dreje den MED uret med et papagøjenæb desværre:-( KAN ikke finde min svensknøgle:-(

hvad kan jeg hjælpe med?
Men fede og gode indlæg:-) Rigtige brugbare;-) Det er kanon;-)

nu må jeg se om det virker;-)

hvad kan jeg hjælpe med?
Hvordan fan bruger man egentligt et papagøjenæb?

Den smutter hele tiden :-( Sku da ikke meget brugbar:-(

hvad kan jeg hjælpe med?
Tror du skal klemme til og dreje men hvad har du tænkt dig at gøre når du har lukket for vandet? Måske kan du nøjes med at ta toppen af toilettet og arbejde lidt med flyderen så den lukker igen. Måske kan den ikke gå helt op mere.


 

Grossmann.

kan man lukke for vand tilførlsen ved at tage toppen af så den ikke tager så meget vand ind?

Den idelle plan var vel at bare og lukke for det når man ikke brugte det og bare åbne igen når man skulle he he he:-)

Så kunne jeg lukke når jeg gik i seng og sove roligt uden at tænke på at der var vandskad og alt muligt derude når jeg vågnede:-s

Tror sku ikke jeg kan sove roligt nu:-(


Kan man stoppe vand tilførlsen ved at tage toppen af og få den der badebold til at tage mere vand ind?

hvad kan jeg hjælpe med?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis