vaskemaskine i stykker - hjælp

Hejsa

Min vaskemaskine teer sig mærkeligt. Det er en 7 år gammel Bosch, model wae28461sn/03
Den har et stykke tid kørt programmerne igen og igen, uden at skylle og centrifugerer, når den har kørt sådan et par timer, begynder den langt om længe skyl og centefrugering.

Nå men jeg lægger så mærke til at lågen ikke bliver varm ved 60 graders vask, og prøver derfor at køre forskellige programmer på koldt vand. Så virker den og kører programmerne helt normalt.

Jeg snakker med flere forskellig om det, som siger at det må være varmelegmet, og det bliver skiftet. Det hjalp ikke. Så skiftes termostaten, og den virker stadig ikke.

Er der nogen herinde der har en ide om hvad det kan være? 
Kan det overhovedet svare sig at reparere mere på den?

Håber nogen har en ide

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ofte er det billiger at købe en nyre brugt Kent mærke end reparer den gamle
du skriver den er 7 år så bruger sikkert mere strøm og vand end en nyrer maskine gør
hvis det er en Børne familie der har vaskede 3-4 maskinder om dagen kan det være at den er ved at være udslidt:
men er man berømt at reparer er man nød til at forsætte for ellers er pengene split
Onkel Mads.
Hej og velkommen til.

En defekt på ledningsnettet mellem styreprintet og varmelegmet eller en defekt på styreprintet tilbage. Tit ligger fejlen på printet i relæet der slutter strømmen til varmelegmet. Det er rimeligt nemt og stanner med en loddekolbe hvis .......

Om det kan betale sig afhænger helt af ens lyst, evner og tid. Perrsonligt gider jeg ikke sætte mig ind i hvordan en ny skal betjenes, så derfor .... 

Pøj Pøj. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej

Jeg vil bare komme med lidt inspiration til at prøve at lave den selv. Jeg havde for 14 dage siden er fuldstændig død AEG vaskemaskine - ville ikke reagerer på noget som helst. Den var 7-8 år gammel. Men jeg kunne bare ikke akseptere at den skulle smides væk fordi den fungerede perfekt til sidste vask.
Jeg satsede på at det måtte være styreprintet (kr. 1.600 for et nyt) som var defekt for jeg havde målt at der var strøm på, så noget måtte være galt med det. Det lykkedes mig at finde et brugt print på dba.dk til 200 kr. som jeg satte i - og vupti... så kører den igen. Printet var fra en maskine hvor lejerne var gået istykker men altså printpladerne var i orden.
Det jeg mener er at man jo kan købe brugte maskiner (samme model) eller brugte dele derfra på nettet hvis du selv har mod på at skrue i den, hvis du køber en hel brugt/død maskine har du jo masser af stumper at skifte med - så koster den kun tid :-)
Jeg vil tro i dit tilfælde du har en dårlig forbindelse (prøv at checke om de forskellige stik sidder ordentligt for der er jo mange rystelser i sådan en maskine) eller et defekt relæ - eller et defekt styreprint...

vh Gorm


2000RPM er mere end rigeligt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis