Stikkontakt i fungerende muret skorsten

Jeg overvejer at få monteret et par indmurede stikkontakter i min halvstens skorsten med Isodor kerne. Men jeg kom til at tænke på at der kunne være noget sikkerhed i det som skorstensfejeren måske vil brokke sig over. Er de nogen der ved om man må indfræse et el-kabel og sætte et par stikkontakter i sådan en muret skorsten?

Skorstenen er fritstående i midten af rummet.

Jeg ringede til min skorstensfejer, men han var gået på weekend....

./ras
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at google spørgsmålet, første hit giver dig svaret.....

Med venlig hilsen

Anders

Jeg har efter bedste evne naturligvis søgt på Google, læst diverse skorstensfejer hjemmesider, stærkstrøms-bekendtgørelsen og forskellige fora. Men jeg fandt ikke svaret. Når det nu er så let at søge det via Google, så må det være fordi jeg ikke har søgt med de rigtige ord kombinationer. Et link ville være super. Jeg har nemlig stadig ikke fundet svaret.

./ras
Fandt denne formulering :

Stk. 4
Brændbart materiale skal mindst holdes i følgende
afstande fra murede skorstene og små
aftrækssystemer eller komponenter af stål, som ikke
er omfattet af CE-mærkning:
1) Skorstene 100 mm
(8.1, stk. 4)
Afstandene måles fra den udvendige side.


Stikkontakter er brændbart materiale. At det så er både livrem og seler når der er en isolerende kerne i skorstenen kan vi godt blive enige om

Fundet her :

Side 4 af 43


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er jo svaret. Desværre ikke det svar jeg ønskede, men nok det svar jeg havde forventet. 100 mm betyder jo ingen stikkontakter indmuret i skorstenen....

Tror jeg lige giver skorstensfejer mesteren et kald, men det ser ud til at der ikke er noget at komme efter.

Mange tak for hjælpen EISOE.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis