Dampspærre og nyt gulv oven på gammelt

Jeg har et rum i en gammel tilbygningen til mit hus hvor der er en svag kælderlugt. Under er der en ventileret krybekælder men en højde på ca 60 cm. Mellem krybekælder og gulv er der ingen dampspærre kun Rockwool plader. Da gulvet er gammelt og slidt have jeg tænkt at klæde noget nyt ovenpå det gamle lakerede fyrretræsgulv. Jeg kunne godt tænke mig at lægge en dampspærre mellem der nye flydende gulv og det gamle for at slippe af med lugten, men er i tvivl om jeg kan skade det gamle gulv som vil ligge under dampspærren. Jeg er med på at den optimale løsning ville være at placere en dampspærre under det gamle gulv og herunder efterfølgende ny Rockwool, men isoleringsarbejde i en lav krybekælder er ikke lige mig.
Kan jeg godt lægge en dampspærre mellem det gamle og det nye gulv?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne du sådan set godt, men det fjerner altså ikke lugten, hvis det er det du tror. Og hvis du ikke isolere kan det være fuld stændigt lige meget med en dampspærre.
Kære "Håndværker"

Jeg har skrevet det før: Udtal dig kun om noget du har forstand på!

Til Kakamondo:

Du må ikke placere en dampspærre oven på det eksisterende gulv!

Den optimale løsning er at fjerne krybekælderen og etablere et terrændæk efter gældende regler med radonsikring o.l.

Alternativt må du fjerne det eksisterende trægulv (kan måske genbruges), kontrollere og måske forøge ventilation i krybekælder, skimmelsvampesanere, efterisolere med en hård mineraluldsbatts som afslutning mod krybekælder, tæt dampspærre ført op af vægge og klæbet fast bag fodlister, trægulv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis