korrespondence

Jeg skal lige høre eksperterne:

Kan man man koble mellemledningerne til en korrespondence (A) sammen, og bruge dem som fase i en stikkontakt?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu fik jeg lige tænkt mig lidt om. Ekstremt dårlig ide. 
 Velkommen som ny bruger.Hvis du stadig vil bruge korrespondancen, kan du ikke koble de to mellemledninger sammen og bruge dem som fase i en stikkontakt.

Nu fik jeg lige tænkt mig lidt om. Ekstremt dårlig ide. 
Det har du fuldstændig ret i

fase
Har jeg ret i at grunden er, at jeg i så fald ikke vil kunne slukke lyset?
Skrevet af sumptrolden på 06 aug 2014 22:38
Har jeg ret i at grunden er, at jeg i så fald ikke vil kunne slukke lyset?
Ja, du vil ikke mere kunne slukke lyset. Hvad med at forbinde som en B korrespondance, nå du nu har ledningerne ?



fase
Jeg har ikke lige check på B-korrespondance. Kan jeg spare en ledning der?

lige nu har jeg 3p+N+j fra loftdåsen til afbryderen og stikkontakten. Jeg skal bruge fase, nul og jord til stikkontakte og to ledere til korrespondencen + tændledningen retur. I alt 6 stk. Altså skal jeg udskifte ledningen for at lave A.

Kan jeg så nøjes med de fem hvis jeg laver B i stedet?
Annonce
Du kan se B f.eks her:
http://www.axencrone.net/el-mappen/2/Taendingssystemer/korrespondance-b.htm

Det smarte er, at der altid er en fast fase ved hver afbryder. Derfor bruger man den, når der skal monteres en stikkontakt ved siden af.
Hej
Det kan godt lade sig gøre, det er dog afhængigt af hvilken en af kontakterne der har den faste fase (med undtagelse af hvis fasen er samlet i kontakten og ikke i lampestedet)
Har du udtag under den ene kontakt nu, er det der den faste fase, hvis ikke der udtag under nogle af kontakterne og det er samlet i lampestedet kan du selv bestemme hvilken ende du vil have udtag.
Hvis fasen derimod er kørt direkte i kontakten kan du lave udtag under begge kontakt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis