Bits til gips-skruer

Hej Lav-det-selv.

Er der nogen der har erfaringer med bits til en alm. skruemaskine, til iskruning af gips-skruer?

http://biltema.dk/da/Vaerktoj/...stk-12524/

Der er ikke budget til en gips-skrue-maskine, med skruer på "bælte", og tænkte at ovenstående, sammen med en god let skruemaskine, var et fint alternativ, til en alm. gips-skruemaskine.

Er der nogen har der prøvet disse bits?

På forhånd tak.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De virker, men du bliver træt af det, hvis du skal sætte mange gipsplader op. Hvis det var mig, ville jeg i stedet købe en brugt gipsskruemaskine, eventuelt uden båndfødning, hvis bufgettet ikke r til det. Dette er f.eks. en fin maskine, jeg har selv haft 2 stk. da jeg renoverede hus:
http://www.dba.dk/gipsskruemaskine-...007895512/

- og nej, det er ikke mig der er sælger 

Med venlig hilsen

Anders

Tak for dit svar Anders.

Hvad er det som gør bits'ne dårlige at arbejde med? Tænker at den fungerer som en gips-skruemaskine, hvor den undersænker en smule.
Men jeg er måske for optimistisk :-)

Jeg tænkte bare bits, billig, let skruemaskine = behageligt at arbejde med :-)
Næst efter en rigtig gipsskruemaskine er den type bits nu slet ikke så dårlig. Den er så billig, der sagtens kan blive råd til og investere i en til ens hjælper også.   

Den får 5 stjerner på grund af prisen og funktionalitet. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for dit svar.
Du er ikke helt enig med Anders så

Men jeg tænkte også funktion/pris, og det lyder til at du har gode erfaringer fornemmer jeg.
Skrevet af Syndicate på 06 aug 2014 19:38
Tak for dit svar.
Du er ikke helt enig med Anders så

Men jeg tænkte også funktion/pris, og det lyder til at du har gode erfaringer fornemmer jeg.

Tjae, har da brugt den type bits til hele to gipslofter og vil bruge dem igen når loftet i sovekammeret skal fornyes en gang. 

Jeg syntes problemet med gipsskruemaskinerne er, de koster en en del hvis man skal have en der duer til noget. De billige fra Harald Skrald og underafdelinger duer bare ikke. Og den smule tid ekstra man bruger med bitten, den tjener man jo ind igen både told og skattefrit på en helt lovlig måde.   Og så er man jo heller ikke Jyde for ingenting.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Det kan godt være jeg bare var uheldig, men jeg synes ikke det virkede specielt godt med de bits. Omvendt er de jo billige, og så længe det ikke er mange tusinde skruer du skal skrue i, rækker de sikkert til formålet.
Hvis man finder en brugt gipsskruemaskine til den rigtige pris, kan den jo sælges igen bagefter :-)

Med venlig hilsen

Anders

Mange tak for jeres råd og erfaringer.

Tror jeg tager chancen og undlader at skrive en gips-skruemaskine på ønskesedlen
Skrevet af Syndicate på 06 aug 2014 20:51
Mange tak for jeres råd og erfaringer.

Tror jeg tager chancen og undlader at skrive en gips-skruemaskine på ønskesedlen
Den kan du jo altid føje til, hvis du mener og have ledig plads til opbevaringen. 

Pøj pøj med opsætningen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis