Forøge udhæng - hvordan?

I forbindelse med facadeisolering og udvendig tagisolering skal jeg have øget udhænget en smule - for at det når ud over isoleringen.

Jeg er noget i tvivl om hvordan det opbygges bedst.

jeg har vedlagt en tegning.

Vægge er letbeton, tag er prefab langsgående betonelementer (ca. 15cm). Der er ingen indvendig isolering.

Det gamle udhæng er ca. 13cm, og kan derfor helt forsvinde under facadeisoleringen - dette tænker jeg er ønskværdigt idet tagkonstruktionen nærmer sig 50cm - bliver svært at gøre pænt.

Men hvordan får jeg bedst lavet det nye udhæng?

Jeg tænker bla. på;
T-profiler for hver 1,2 m (eller hvordan det passer med isoleringsbatts). På undersiden beklædes med brædder, på enden monteres sternbræt.
Umiddelbart tænker jeg at jernprofilerne kommer til at udgøre en helveds kuldebro.

Yderste række Batts ligges i en ekstra hård kvalitet (fx. eps250) - jeg ved ikke om pladen kan holde eller vil knække. Den skal kunne bære tagrenden. og ikke tage skade når jeg sætter en stige mod og kravler op på taget.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
forslag med t profil
Er ikke lige helt ekspert inde for dette område, så kan ikke helt hjælpe. Men syntes lige du skal have credit for at du skrev "Skriver vidst mest med mig selv... men det er vel også meget hyggeligt.". Jeg var sku færdig af grin
Men tror ikke det er fordi folk ikke vil hjælpe, men hvis folk er usikker på den rigtige løsning til dit specielle projekt, så vil de nok ikke komme til at sige en forkert og uholdbar løsning Der skal nok komme en forbi med en god viden indenfor netop dette.

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis