Vire 7 motor - Platiner/CDI tænding

Hej.

Jeg er netop nu ved at sætte en ny Vire 7 motor i min sejlbåd og er i den forbindelse kommet på nogle forbedringer som jeg godt kunne tænke mig at lave på motoren. En af dem er at sætte en ekstern vandpumpe på da den originale indbyggede har et ry for at være svag og blande vand med gearolie, dog har jeg styr på den del. Den anden ting er at godt kunne tænke mig at ændre tændingen fra at virke med platiner til at virke med en CDI. Jeg har læst mig frem til at der er en mand der har gjort det, som står beskrevet her - http://gofree.indigo.ie/~vire7/ Dog synes jeg at forklaringen er lidt ufuldstændig. Og derfor spørger jeg nu jer. Hvordan laver man en normal tænding med platiner om til en elektronisk tænding med en CDI. Helst uden at skulle montere pickup eller andet grej.

På forhånd tak.

Mikkel Kirkeby
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mikkel.
Og velkommen på LDS.

En ny vire 7 hk.  ØH hvor har du købt den ? Det er da så vidt mig bekendt mange år siden at fabrikken stoppede med fremstilling af vire 7 og 12.
Og behold du hellere din platin tænding, i det fugtige miljø der er i sådan et motor rum er det nu det der fungere bedst. Du kan ikke lave en elektronisk tænding uden pickup ellen censor og en speciel bøsning på krumtap akselen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis