Elementer til byggeri af nyt eget hus, hvor finder man en leverandør??

Hej med jer :-)

Jeg leger lidt med tanken om at bygge et nyt hus!
Og hertil har jeg naturligvis nogle ideer, dels skal det være energioptimeret, dels skal det naturligvis indeholde en del eget arbejde.
Min umiddelbare ide er at bygge i et element baseret system med masser af isolering, en klimaskærm plus en indvendig væg af to plader, en fast (OSB eller lignede) og en afsluttende gips. Den mest effektive måde at fremstille disse elementer på er liggende som fabriksarbejde og derefter en montage på byggepladsen.
Det samme gør  sig gældende for tagelementerne.

En byggeproces som dette burde give mulighed for at montere ret hurtigt på byggepladsen og sikre et lukket og tørt byggeri rimelig enkelt.

Er der nogen der kan anbefale elementfabrikker der er med på at levere elementer til private, og ikke kun deres faste store aftagere?

Jeg forestiller mig at jeg vil købe mit til selve montagen og en sikring af at det overholder kravene til blowdoor test osv.
Der er fortsat mange indvendige og udvendige montage opgaver der vil kunne beskæftige mig længe....

Indtil videre blot en ide, men der er elementer i den der modnes over tid...
Har bla en ide til et anderledes enkelt og solidt og ikke mindst vedligeholdelses neutralt facade beklædnings system....

Gode ideer og gerne links modtages mad tak.

MVH Njord

MVH Njord
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min svoger ligger i forhandling med http://www.greenhouse.dk/ om levering af råhus baseret på elementer lavet på fabrik. Resten laver han selv.
Prøv at tage en snak med disse:

http://www.passivhusnordvest.dk/2014/08/dueholm-klosterpark/?utm_source=Passivhus+Nordvest+medlemmer&utm_campaign=ed0a0f1964-Dueholm_Klosterpark8_4_2014&utm_medium=email&utm_term=0_c8ce06b43a-ed0a0f1964-26117425

http://www.pre.dk/

Du kan også prøve at kontakte Kim Defour fra http://traehus.dk/ han er super flink.
Hej David - er du ikke bare i "reklamemode" ? -Du svarer på en 2,5 år gammel tråd..
Hvis du vil reklamere for Træhuse - så er det vel fordi du selv har købt et - som du er fantastisk godt tilfreds med?? Og så kan du jo skrive lidt om det..??
Jeg har et par bekendte, der går og pusler lidt med, at bygge et Tiny-House - så det kunne måske være relevant i den sammenhæng..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hej Natur, jeg faldt over tråden på Google i går og så desværre ikke at den er 2,5 år gammel...
I reklame sammenhæng kan jeg ikke se fordelen ved at skrive i en forældet tråd, da det jo ikke er relevant for Njord længere og derfor nok ikke har den store reklame værdi? - Så tusinde tak fordi du gjorde mig opmærksom på det må lige tjekke datoen fremover synes bestemt det er en spænende side - er lidt et gør det selv menneske mig selv.

Jeg skrev blot at de kunne prøve at kontakte Kim da jeg ved at han arbejder med lige præcis element baseret byggeri som tråd starter efterspøger har Kim kæmpe haller hvor alt bliver bygget og så sat op og dermed slipper man for fugt osv.

Min relation til Kim er i arbejdes sammenhæng da jeg er selvstændig og har udført en del arbejde for ham, efter min mening er den bedste måde at vurdere mennesker på ved at arbejde for dem man ser sjældent deres dårlige sider hvis man blot er køber / kunde. - og i den sammenhæng er Kim helt fantastisk og meget dygtigt der er ingen tvivl om at han brænder for det han laver - ligesom mig selv.
I forhold til hus byggeri har Kim tegnet et hus til mig og kæresten og ellers rådgivet i forholde til et par andre ting igen absolut ingen klager over hans firma.

Så prøv evt. at henvise dine bekendte til Kim fra Træhuse - mon ikke han kan give et tilbud på elementerne f.eks ? - Om ikke andet en kop kaffe og nogle gode råd.
Hej David93 - ok - der har bare været så meget "reklame" herinde.. Hvad med Jylland (midt) - det er her det kunne være interrsant for mine bekendte..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tror de skal prøve at ringe til Kim det er nok nemmest så kan man jo lige forventningsafstemme.
Ved ikke de også laver huse i Jylland skal jeg blankt erkende.

Ja reklame er aldrig sjovt. - som du selv skriver telefonsælgere er jagtet vildt .
Er selv ret træt af unødvendigt reklamer, men man kan vist tilmelde sig Robinson listen eller noget?
Hej.

Jeg har ikke bygget nyt hus (endnu) men tanken er der da fortsat...
Så følger gerne tråden og hører ikke mindst gerne om gode såvel som dårlige erfaringer...

Så hvis David vil fortælle lidt mere om de personlige erfaringer, og gern ekrydret med billeder og måske pris...
Så er det jo super.

Tankerne dengang gik også lidt på at bygge et FDF kredshus. Her er vi igang med en anden løsning,nemlig at renovere pavilonner... Der er skiftet facade, vinduer incl efterisolering plus nye spær med 200mm ekstra isolering på taget.... Inde er der renoveret generelt og skiftet lofter.... Nu og her er det badeværelset der skal laves... Det bliver helt fra bunden....

At bygger / gennemgribende renovere 200 kvm er en pæn mundfuld 98% ved frivilligt ulønnet arbejde...
Men vi gør det...
www.kredshus.dk
Hvor vi dog er noget bagud med opdateringen af status....

MVH Njord

MVH Njord
Ved ikke om det er noget der kan bruges i dit/jeres tilfælde. Men jeg synes selv utrolig godt om ideen med at bygge med ESP blokke. Der er en selvbygger vil jeg tro (grundet tiden/fremgangen) som er ved at bygge et større hus lige ved siden af hvor jeg bor. Han bygger med ESB blokke, som så efterfølgende bliver fyldt med beton i hulrummet, også pudset udenpå. Så skal der et tag på, også har man et rå hus at gå igang med.
Det kunne jeg godt selv se som en mulighed ude i fremtiden hvis jeg skulle bygge nyt. De fåes med forskellig isoleringstykkelser, og virker som et produkt der er ganske nemt at gå igang med.
Fandt en artikel omkring det på ing.dk her
https://ing.dk/artikel/huset-er-bygget-af-flamingoklodser-127603 https://ing.dk/artikel/huset-er-bygget-af-flamingoklodser-127603
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis