Elementer til byggeri af nyt eget hus, hvor finder man en leverandør??

Hej med jer :-)

Jeg leger lidt med tanken om at bygge et nyt hus!
Og hertil har jeg naturligvis nogle ideer, dels skal det være energioptimeret, dels skal det naturligvis indeholde en del eget arbejde.
Min umiddelbare ide er at bygge i et element baseret system med masser af isolering, en klimaskærm plus en indvendig væg af to plader, en fast (OSB eller lignede) og en afsluttende gips. Den mest effektive måde at fremstille disse elementer på er liggende som fabriksarbejde og derefter en montage på byggepladsen.
Det samme gør  sig gældende for tagelementerne.

En byggeproces som dette burde give mulighed for at montere ret hurtigt på byggepladsen og sikre et lukket og tørt byggeri rimelig enkelt.

Er der nogen der kan anbefale elementfabrikker der er med på at levere elementer til private, og ikke kun deres faste store aftagere?

Jeg forestiller mig at jeg vil købe mit til selve montagen og en sikring af at det overholder kravene til blowdoor test osv.
Der er fortsat mange indvendige og udvendige montage opgaver der vil kunne beskæftige mig længe....

Indtil videre blot en ide, men der er elementer i den der modnes over tid...
Har bla en ide til et anderledes enkelt og solidt og ikke mindst vedligeholdelses neutralt facade beklædnings system....

Gode ideer og gerne links modtages mad tak.

MVH Njord

MVH Njord
Hej med jer :-) Jeg leger lidt med tanken om at... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mit hus er leveret nøglefærdigt, men firmaet der har bygget det leverer i stadier af færdiggørelser. De bygger i moduler og lukker det hele til på ca 2 dage. Kvaliteten er i top -også i følge min arkitekt og tilsynsførende. Jeg kan anbefale dem.

Hvis nogen ønsker navn/link til dette firma, så send mig en PM.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Njord så kom der jo alligevel noget godt ud af indlægget jeg synes at han er super dygtigt men prøv at ring til ham det er da nemmest. - du kan også bestille et katalog via deres hjemmeside.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis