2 vejs ventil ell.lign på vvb

Hej

Jeg har et gammelt oliefyr hvor der vvb.  koblet til. En bekendt nævnte at han her en ventil 

imellem vvb. og fyret for at der ikke er et konstant flow igennem vvb.

Er det en god ting at have? og i så fald, hvordan kan jeg koble en ventil samt en styring på en vvb (metro combi) ? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en rigtig god ide at få monteret en ventil imellem vvb og kedel!
Du kan godt bruge en 2 vejs ventil til styring af vvb.Den kobles på termostaten ved vvb og termostaten er forberedt til det.ventilen vil nu åbne når termostaten kalder på varme.
En anden mulighed er at du kan bruge en avtb ventil eller en ravk/fjvr ventil (returventil) disse ventiler kræver ingen elektrisk tilslutning de vil i det store hele virke ligesom din 2 vejs ventil

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Skrevet af alrune på 04 aug 2014 22:42
Ok jamen en ventil uden el. ville jo være en fordel. Så en avtb ventil med føler i dyklommen må være det der skal prøves. Så skal jeg bare efter montering føle mig lidt frem til indstillingen..
En avtb koster spidsen af en jetjager. Du kan sagtens bruge en Watts med tilhørende ventil. Link.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej

Så fik jeg en avtb ventil af en ven som havde noget liggende dejligt, MEN når nu føleren skal monteres på returløbet, kan man så lave et Tee med et stykke 1/2" rør og en form for pakdåse- istedet for de der halvdyre lommer som føleren skal ned i. Kender i et link til noget der kan bruges.

mvh
Skrevet af alrune på 09 aug 2014 14:28
Hej

Så fik jeg en avtb ventil af en ven som havde noget liggende dejligt, MEN når nu føleren skal monteres på returløbet, kan man så lave et Tee med et stykke 1/2" rør og en form for pakdåse- istedet for de der halvdyre lommer som føleren skal ned i. Kender i et link til noget der kan bruges.

mvh
Ville nu mene, det er betydeligt mere smart og montere føleren i det hul der er lavet til det helt samme brug i/nær buden af din VBB.   Dyklommen undgår du nok ikke hvis du vil have monteret føleren der hvor den gør gavn, grundet der plejer og være et 1/2" hul.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Nu syntes jeg ikke jeg så hvilken oliefyr du havde. Ældre fyr køre har en termostat som man stiller på en fælles temp. og bliver det koldt skruer man op og shunter så det passer.
Det virker som meget arbejde for at spare lidt mønt.
Men en simpel løsning ville nok være at sætte en termostat op med føler, oppe i dyklommen på vvb

it is better to burn out than to fade away
Skrevet af gasse på 13-09-2014 02:19
Nu syntes jeg ikke jeg så hvilken oliefyr du havde. Ældre fyr køre har en termostat som man stiller på en fælles temp. og bliver det koldt skruer man op og shunter så det passer.
Det virker som meget arbejde for at spare lidt mønt.
Men en simpel løsning ville nok være at sætte en termostat op med føler, oppe i dyklommen på vvb

Det burde ikke være nødvendigt at gentage, hvad der er fortalt en gang før. Men det kan være du sidder og keder Gasse.     

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis