Puch maxi kompression

Jeg har lige renset og malet udstødning på min ellers velkørende maxi k, men nu har den mistet en del kompression. Den starter fint og kører regelmæssigt. Udstødningen var godt sovset til inden den blev renset. Hvad kan jeg gøre for at få optrækket tilbage igen. Alt er standart på knallerteren.
På forhånd tak for hjælp.
MP
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjae, det lyder mærkeligt den skulle køre dårligere efter og have fået renset udstødningen. Hvis ellers alle pakningsdelene er nye og i orden, samt du ikke har boret hullerne i fløjten op, burde den faktisk køre bedst nu. 

Men du har vel ikke også lige syntes udstødningsporten trængte mens cylinderen sad på motoren ???
Eller er der andre ring du har lavet samtidig ???
Motoren går vel ikke for mager ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Udstødningsporten? Hvis det er hullet fra cylinder til udstødningsrør så jo. Den fik lige en klud da der var meget beskidt der. Vel fordi den gamle pakning var utæt. Tænker du på om der er kommet skidt ind i cylinderen da jeg tørrede hullet af?
At motoren går mager betyder??
Skrevet af MPB på 04 aug 2014 21:03
Udstødningsporten? Hvis det er hullet fra cylinder til udstødningsrør så jo. Den fik lige en klud da der var meget beskidt der. Vel fordi den gamle pakning var utæt. Tænker du på om der er kommet skidt ind i cylinderen da jeg tørrede hullet af?
At motoren går mager betyder??
Jeg bliver jo nødt til og fiske når alt burde være i orden.  

Din egen diagnose lyder på, citat "men nu har den mistet en del kompression" citat slut, hvilket får mig til og tænke på om der har været brugt en skruetrækker til afrensning af udstødningsporten så en eller begge stempelringe er blevet beskadiget. Skidt fra udstødningsporten i cylinderen kan ikke lave mindre kompression.

Med mager menes, at maskinen/motoren begynder og køre hurtigere/trækker bedre når gashåndtaget drejes lidt tilbage fra fuld "rulle". er det sådan motoren virker efter rensningen ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej

Fløjten i udstødningen må ikke strammes for meget ind, så kan den ikke komme af med gassen og dør eller er ikke til at få op i omdrejninger, den skal bare lige ligge an og så en dobbelt skrue som sikring så den ikke rasler ud, hvis der ingen kompression er eller mangler så vil kickstarteren være utrolig nem at træde ned.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Kommer til at tænke på om kompression er det rigtige ord. Kickstarteren er nemlig ikke specielt let at træde ned.Det handler om at den har mistet optrækket der ellers var fint før. Har løsnet møtrikken i udstødningen, selvom den nu ikke var specielt stram. Ellers er alt som før. Jeg har opdaget en utæthed ved kickstarteren. Kan det have betydning og hvordan skal det laves? Er der en pakning der?
Annonce
Jeg sidder og tænker på, hvad har du renset lydpotten med ? Der skal være lidt modstand i en potte til en totakts motor, ellers vil noget af gassen (benzinen ) løbe med ud i udstødningen når den afgasser.
Potten er renset med petroleum, og der kommer helt sikkert olie/benzin ud af udstødningen. Den er konstant våd, men burde vel være tør? Kan det have betydning for optræk?
Men hvad med utæthed ved kickstarter? Hvordan laves det?
Skrevet af MPB på 12 aug 2014 15:49
Men hvad med utæthed ved kickstarter? Hvordan laves det?


Der sidder vel en simmer ring på udgangs akselen der trænger til udskiftning.
Men med hensyn til lydpotten, er du sikker på at den ikke er tæret op indvendigt. Men hvis den stadig er vår efter en køretur, tyder det på at udstødnings gassen slet ikke kommer der ned, for har du renset med petroleum uden at brænde den af bagefter skulle du lægge et større røgslør ud i omgivelserne ved første køretur.
Obs. har du også renset karburatoren og luft filteret. Hvad med tændingen er du sikker på, at den tænder på det rigtige tidspunkt ?
Måske der er fyldt alt for meget olie på gearkassen ???
Er det en en eller togears Maxi ???
 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også