Fald på terrasse

Hej alle,

Vi har været ved at sløjfe nogle bed på en terrasse fra 94 - resultatet er egentligt ok, men da terrassen
ikke er helt ny længere, har jeg opdaget en masse lunker. 
Jeg har prøvet at rette op på dem, men det bliver ikke helt godt, så tror sidste udvej er at hive alle stenene op, og starte helt forfra.
Terrassen er totalt 65kvm, og skitsen kan ses i vedhæftede.


Der er et afløb på terrassen, og der har tidligere været et kuvertfald - dette er dog ikke så godt længere, og mit spørgsmål er derfor: Vil det være bedst
at "bare" etablere et standard fald væk fra begge bygninger, eller beholde kuvertfaldet?
For det første er det lettest at lave standard fald, for det andet har der jo været en masse omkring at vores kloaker ikke kan håndtere de store vandmængder  
Det skal lige siges, at der er standard fald på resten af terrassen (til venstre for kuvertfaldet).

Andet spørgsmål: Hvis kuvertfaldet skal bibeholdes, findes der så guides til, hvordan dette laves på den bedste måde?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Søren
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb to vandrør, træk sandet af på dem, gentag dette 4 gange. Du behøver sikkert ikke stampe da den har ligget så længe.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tjah hvis terrassen ikke er mere en 3-5 m bred, så burde der ikke være nogen problemer med at lave fald mod beddet og lade vandet nedsive i jorden.
Mht afløbet forstår jeg på dit indlæg, at det er sluttet på kloakken og ikke en nedsivningsfaskine. Hvis den er tilsluttet kloak, så er det nok bare et spørgsmål om tid før kommunen forbyder det, hvis ikke det allerede er sket, som i min kommune (altså at lede overfladevand i kloakken). Så jeg tror ikke det er særligt fremtidssikret at fortsætte med at bruge afløbet, hvis det er tilsluttet kloak. Hvis du vil fortsætte med at have afløb bør du tilslutte det en faskine istedet mens du alligevel har stenen oppe.
Det skal lige siges, at vi har vandseparation.. så ingen problemer med kommunen :-)
Det var mere omkring konvolutfaldet.. men kan se jeg må igang med nogle jernrør.
du kunne også lave et v-fald og sætte en rist i midten f.eks den her http://www.aco.dk/produkter/aco-drain-hexaline/ ser meget ekslusiv ud i mine øjne, hvis det er det look der gåes efter
det skal du da heller ikke du kan sagtens koble risten på dit nuværende afløb en meget simpel operation
Hej
Er der en forhøjet kant mellem bed og belægning? i så fald ville jeg ikke lede vandet der ned mod, da du så har en vandrende hver gang det regner. Hvis ikke der er nogen forhøjning, er det bare at smide et par centimeters afretningsgrus på, og vibrere det. (hvis gruset er tørt bør det vandes inden vibrering, så bliver det bedre komprimeret. og så skal der selvfølgelig trækkes af, så du har det rigtige fald.
Hvad med et af de lange afløb som man kan lægge tværs over en indkørsel etc?
Så kan du nøjes med fald i en retning.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis