Megatherm, ok at bruge?

Hej folkens,
Jeg har været ved at kigge på trådløs gulvvarme styring og efter lidt hjælp fra vvs-shoppen er jeg endte ud med et tilbud på en Megatherm løsning. Det er åbenbart også der vores gulvvarme er fra. Tilbudet lyder på 7500, det var egentlig meget som forventet. Men tør man købe MegaTherm?

Danfoss og Wavin kender jeg, men hvem og hvad er MegaTherm?
(jeg har set deres website).

Jeg hører gerne eventuelle erfaringer.

/Martin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mener det er et ok mærke.. Tjek også at det er en god pumpe (grundfos).

hvor mange kredse er det? Jeg har netop købt en Wavin shunt. Kiggede på NeoTherm, men syntes det virker lidt irriterende at det ikke er et rigtigt firma, men import af phj.dk.. så det er svært at finde information om ift. wavin.
Er det kun styring du har fået tilbud på, eller er det også shunt, fordeler og tilbehør?
Wavin laver billige shunts og bruger Danfoss pumper, har selv fået sat en kreds op på 1. sal med 3 kredse og selv sat Roth styring på da vi har det i forvejen i stueegtagen.

Så... du er jo ikke som sådan bundet til at købe samme mærke kreds og styring.
Mit tilbud går på 9 kredse, det er kun styringen. Der sidder Danfoss pumper i forvejen.
I fredags udbad jeg mit et tilbud fra et lokalt firma, nu venter jeg lige på at se hvad de melder tilbage. Megatherm er jo åbenbart ikke det allermest kendte fabrikat.
Er tilbuddet inkl. termomotorer?
Ok. en hurtig udregning giver at et Roth med tilsvarende elementer (termostater, kontrolenhed og termomotorer) koster 9.000. Så der er da penge at spare på Megatherm. Jeg synes så at Roth laver kønnere termostater og så kan styringens software opdateres (microSD-kort) og styres fra en app (dog kun Apple iOS).

Har Megatherm forskellige programmer indbygget i deres boks, altså hvor der f.eks. er sænkning af temp. i dagtimerne og hævning om eftermiddagen, i weekenden osv.?
Hej, jeg ved det faktisk ikke. Men Roth er jeg blevet anbefalet fra flere sider og det skal heller ikke være den smule besparelse der gør jeg vælger ét system fremfor et andet. Jeg ved endnu ikke hvilket system min lokale håndværker vender tilbage med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis