vådrumsmembran og vådrumsspartel

Når man skal pudse badeværelsesvægge som senere skal have vådrumsmembran og fliser skal man så bruge vådrumsspartel?
Hvad med ude for vådrumszonerne, hvor der ikke kommer vådrumsmembran og fliser?
Når man skal pudse badeværelsesvægge som senere... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bygningskonstruktør skrev den 03-08-2014 12:24:43

Okay.
I vådzonen hvor du skal have din membran skal du ikke spartle. Der påføre du vådrums primer og vådrumsmembranen direkte på pudsen.
I fugtzonen hvor du ikke skal have membranen skal du fuld spartle dine vægge med en vådrumsspartel. Men det kun fordi du vil have filt på.

 Hej.

Jeg står også og skal i gang med det samme hvor jeg skal have fliser i brusenichen og filt de andre steder

Hvordan er den rigtige fremgangsmåde, skal jeg spartle de væge hvor der skal være filt først, også bagefter Sætte vådrumsmembranen op i brusenichen, hele gulvet og de nederste 10 cm af væggene 

Når det så er tørt skal jeg så spartle igen for at få et lag ud over membranen ved gulvet? Eller skal jeg montere membranen før jeg spartler væggene
håber su kan hjælpe tømreren. 
Påfør vådrumsmembranen først og spartel bagefter. Ellers bliver det dobbeltarbejde med spartlingen :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Wezio skrev den 09-04-2021 19:43:25

Påfør vådrumsmembranen først og spartel bagefter. Ellers bliver det dobbeltarbejde med spartlingen :-)

 Men bliver det ikke noget lort når man skal ind og gå på membranen når man skal spartle ?

Jeg tænkte at sokkelflisen/kantfliser dækker det stykke som membranen fylder på væggen også kan man jo ikke se det gennem filten? Så kan jeg vel lave membranen til sidste og lægge fliser. Til sidst sætte filt og male ? :-)
Du kan sagtens gå på membranen dagen efter

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har uden problemer gået på membranen den efterfølgende dag på vores gulv. Membranen er rimelig sej. Vi opsatte også sokkelfliser langs væggene, som jo så skjulte membranen. I brusenichen stoppede fliserne på væggen efter 180cm, men membranen var smurt på helt op til loftet, så her måtte jeg fuldspartle ovenpå membranen, så jeg efterfølgende kunne få filt på. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også