Klargøring af køkken til installation af elementer

Hej!

Sikke et fantastisk forum, håber der er lidt hjælp at hente, da jeg føler mig på virkelig dybt vand.

Jeg er ved at renovere en gammel lejlighed, hvor jeg pt er i gang med køkkenet. Jeg har hevet de gamle indbyggede elementer ned, fjernet klinker og tapet, men ved ikke, hvad næste skridt er i processen mod at kunne sætte de ny elementer op.

Skal jeg rense væggene med noget specielt, eller kan jeg bare grovslibe og derefter fuldspartle dem og sætte filt op?

Tænker, at jeg skal have fat i en murer til at rette op på væggen under vinduet, selvom det bliver gemt under bordpladen?

På forhånd tak for hjælpen og god weekend!

Mvh. Kira
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et lidt bredt spørgsmål du kommer med Det kommer jo helt an på hvad du gerne vil lave.

Men ja, du skal nok klargøre væggene til filt hvis du vil have det på. Du skal fuldspartle væggene. Store huller fyldes med polyfilla først og så en letspartel. Det skal være PERFEKT... for du kan se alt gennem det når der kommer filt på.

Så skal du prime væggene med blåt vand, før du klistrer filt op.

Hvis der skal ændres på EL og VVS er det nu du skal have håndværkerne ud, før du lapper væggene
Hej Kira, og velkommen :-)
Dit spørgsmål er ikke så præcist, så det er lidt svært at vejlede, når man ikke er helt med på hvad du gerne vil :-)
Hvis du smider nogle billeder op, og prøver at beskrive lidt nærmere, så kan vi helt sikkert hjælpe :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Beklager, det kræver vist lidt træning at få formuleret sig, så andre har en chance for at hjælpe :-)

Troede dog jeg havde uploadet en række billeder, der kunne hjælpe lidt på forståelsen. Kan dog ikke se en uploadfunktion i dette view.

Jeg har måske fået svar på mit spørgsmål. Jeg havde i hvert fald en tømrer ude og kigge på nogle lofter og spurgte ham til råds og fik jeg samme besked som første indlæg på denne tråd; slibe, spartle, filte og male. Så det har jeg hyret nogen til.

Så tusind tak for jeres svar - der kommer helt sikkert flere spørgsmål i denne proces :-)

God weekend!
Husk nu lige at få lavet nogle flere stikkontakter når du er i gang - det koster næsten ingenting nu hvor alt er rippet til bar væg.

Og tro mig - i et køkken kan man ikke få stikkontakter nok

kaffekværn,kaffemaskine,espressomaskine,elkedel,blender,radio - you name it

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også