Nyplantet hæk (9 mdr.) og sommeren 2014

Hej,

I forbindelse med huskøb for 9 måneder siden blev der plantet en hæk rundt om min relativt lille have. Sommeren i år har jo været en smule varm og i den forbindelse skal jeg høre om jeg kan gøre noget for min hæk. Jeg synes den er blevet lidt misfarvet.

Skal jeg give den noget vand (og eventuelt hvor ofte her i løbet af sommeren) eller eventuelt gøre andet?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Henrik








 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vand, vand og atter vand. Nye hække har ikke noget stort rodnet og kan derfor ikke klare sig så godt i tørkeperiooder.

Så giv den endelig noget vand. Gør det om aftenen, hvor fordampningen er mindst.
Det er godt nok lige sent nok, du kommer i tanke om at vande din hæk!

Der skal masser af vand til, når solen er gået ned. Du kan evt. Lægge en sivslange ud i mellem dine hækplanter, det gjorde min nabo med deres nye hæk og så gik det pludseligt stærkt med at få en pæn og tæt hæk.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Har ikke adgang til en haveslange, men må ud med en vandkande løbende.

Det skal lige siges, at jorden ikke er det bedste og derfor ser den meget tør ud.

 

Og giv den hellere en masse hver tredie - femte dag end en sjat hver dag.
Vandet skal godt ned til rødderne, ikke bare ligge i overfladen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Altså 10 liter pr. Hækplante? Som i 300 liter vand, hvis jeg har 30 hækplanter?

Det er ikke lige så nemt at få lavet i denne type rækkehus

 

Skrevet af Hemandk84 på 02 aug 2014 22:37
Altså 10 liter pr. Hækplante? Som i 300 liter vand, hvis jeg har 30 hækplanter?

Det er ikke lige så nemt at få lavet i denne type rækkehus
Ja.....

Kan du ikke tilslutte en vandslange på badeværelseset, eller ved vaskemaskinen?

Nej, ikke sådan lige. Jeg er ved at kigge på sådan en adapter til vandhanen, men synes ikke rigtig de passer.

Jeg har kigget på følgende: http://www.gardena.com/dk/water-management/hose-connectors/adapter-til-indendors-vandhaner/

Men har følgende vandhane: http://kjeldryttervvs.dk/media/5066/focuse_tud_stor_317x314.jpg

Nogen forslag?

 

Vent, det ser ud til der følger noget med man kan skrue op i vandhanen.

 

Kan du ikke sætte en regnvandstønde under et nedløbsrør så du kan bruge den til havevanding?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis