Fra el varme til pillefyr

Hej,
Min kæreste og jer er ved at kigge på hus, og har muligvis fundet det vi søger, MEN..
der er ikke nogen form for central varme, kun el varme.

Hvilke muligheder har man for at opsætte f.eks pille fyr og dertil radiatore, uden at brække alt gulv op?
Jeg ville placere fyret i bryggers og ønsker radiatore i alle rum. Hvad ville i gøre?
Hej, Min kæreste og jer er ved at kigge på hus... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det står opgivet som varme forbrug.
Jeg er mest til et centralt varme system.
Nogen der tør komme med et bud på hvad et system
med hhv. pillefyr og jord varme vil koste, hvis vi antager der skal tilkobles 7 radiator.
og en varmvands beholder med el som sikkerhed..

Der er 11.000 kvm  grund, så der skulle kunne findes 300 kvm
En pillefyret ovn kan fint fordele varme så længe dørene er åbne.

Med hensyn til priser, så ville jeg tage en snak med en VVS'er eller to.Så kan du få et fair prisgæt på det. Han kan også hurtigt give dig en ide om, hvorvidt løsningen med loftrør eller langs panelerne er den bedste.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

en pilleovn eller brændeovn, kan godt varme det hele op, dog skal man være opmærksom på at der altid vil være varmere i rummet ovnen står i, og jo længere væk fra ovnen jo koldere er der, vores brændeovn står i stuen i den ene ende af huset, og på rigtig kolde dage hvor vi kun har brændeovnen tændt, så kan der godt være 28 grader i stuen og kun 20 grader i køkkenet som er i den modsatte ende.. når vi fyre rigtig til den kan der så også godt være 33 grader i stuen, det kan godt lyde som ubehageligt når man tænker på den varme vi har i øjeblikket, men når det er minus 10 udenfor så er det rigtig lækkert
Vi bor idag i et lille lejet hus på 60 kvm med brændeovn som eneste varmekilde.. (lille el radiator på badeværelset)
Det er endten meget varmt eller meget koldt om vinteren...
Annonce
Jeg bor selv i el-opvarmet hus og jeg vil nu ikke skifte væk fra det. 
Hvis det var mig, så ville jeg gå efter en brændeovn og så en luft-luft varmepumpe.
Pille brændeovnen er smart men dem jeg har hørt larmer faktisk en del..
De penge du så ikke bruger på at omlægge hele din installation,
kan du så bruge på ekstra isolering og måske sol-celler (3Kwh anlæg).


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der er også pilleovne, der kan trække centralvarme, så er der da sparet et par radiatorer.


mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis