Hunden har spist min bil

Hej herinde

Som overskriften antyder har jeg været så letsidig, at lade min hund ligge ved passagersædet og nu har den spist ledningerne under sædet og jeg mener ALLE ledningerne. 
Bilen melder ingen fejl eller opføre sig mærkeligt, men tvivler på at airbag virker .
Mit spørgsmål er nu, kan jeg bare rippe en gammel forlængerledning og så komme igang med nogle kronmuffer, eller er der noget med modstand igennem ledninger og muffer, som jeg skal tage højde for?

Bilen er en Skoda Citigo

Håber nogen kan hjælpe, så kærestens liv igen kan være sikret 

Lars A
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mht. airbag bør lampen lyse hvis ikke alle systemer der er okay.
Umiddelbart bør der ikke være noget i vejen for at samle ledningerne, dog ville jeg selv vælge at lodde dem sammen og med krympefleks omkring :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hej
Citat
"Mit spørgsmål er nu, kan jeg bare rippe en gammel forlængerledning og så komme igang med nogle kronmuffer, eller er der noget med modstand igennem ledninger og muffer, som jeg skal tage højde for?"

    NEJ  -  NEJ  og atter  NEJ det kan du ikke bare gøre

Og unskyld at jeg blander mig i jeres diskution  MEN  arbejde på Airbag systemer som det i omtaler (lykke & fromme arbejde) er absolut  IKKE  gør det selv arbejde   og selv om i ikke gider at høre det  er det heller ikke lovligt  

Selv om der ikke vises fejl på airbag systemet kan det meget nemt være ude af drift

Det som i omtaler/foreslår er at lege med livet som indsats i tilfælde af at systemet fejler når det skulle udløse

Arbejde på bilers sikkerhedssystemer bør ubetinget udføres på et værksted som ved hvad de har med at gøre

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Polobjørn, hvis bilen ikke melder fejl på noget, hvordan tester i proffer så at den rent faktisk virker når ledningerne er splejset sammen igen. Jeg spørger ikke kritisk, jeg spørger af nysgerrighed ift. min elektronik baggrund.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej
Det gør vi ved at udlæse fejllagre og parametre med vores store & kostbare Bosch tester som hele tiden skal holdes opdateret og det er derfor at prisen på udlæsning af fejl er så dyr
Hilsen polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ok, det "piveri" har jeg hørt fra en anden mekaniker. Jeg aner ikke hvad sådan noget koster, er selv glad for at jeg kan udlæse mine fejl via "hobby" elektronik.

Tak for info.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Hej
Det var absolut ikke ment som piver det er facts det koster Ca.  30000 kroner om året blot for vores Bosch tester.
Måske melder bilen ikke fejl fordi der måske Ikke er nogen ledninger til airbag under sædet ☺
Hilsen polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Kan det ikke blot være tilslutningen til sædevarmen, køteren har ædt?

 

Mon ikke de ledninger er blevet samlet for længe siden og brugeren bare skal hen i gruppen med dem der ikke lukker pænt af for sine tråde.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skidt da med bilen, hvad med den stakkels hund der er nød til at æde ledninger når den er sulten
Jeg har mår eller mus, der også elsker kabler ... Specielt silicone. De kan rydde et motorrum.

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis