HM Rundsavs klinge 216x30 z48 Mitsutomo fra Harald Nyborg.

Er der nogle der har prøvet disse klinger fra Harald Nyborg og kan sige om man får det man betaler for eller de godt kan bruges. Jeg skal bare bruge klingen til hobby brug og ikke professionelt.

Skal bruges til en Dewalt geringssav.


http://www.harald-nyborg.dk/p2294/h...-216mm-48t
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Harald" er så venlig ikke at skrive hvor tyk hans klinge er. Jeg ville til en hver tid vælge en klinge med tykkelse over 2 mm. Mange af de "billige" klinger er kun 1,6 mm. Xl-byg har af og til gode klinger til 99,- + moms på tilbud. Der er tykke og har ligeså mange tænder.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

hobby brug dækker over mange størrelser projekter. Det kan være opskæring af paller til brændsel, eller færdigmalede fodlister osv. Værktøjet er det halve arbejde, dermed ikke sagt at man behøver købe top af poppen, men at snyde sig selv for et bedre produkt som er billigere, ville være synd.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Tak for svarene indtil videre. Jeg er blevet tilbudt en CMT klinge i Bygma til 250 kr. med 48 tænder så det kunne godt være det var et bedre køb. Kender ikke CMT mærket.

Jeg skal bruge klingen til at save nogle malede fodlister og sætte lofter og med og skære lister til lofterne også.
Klart at du skal vælge CMT. Det er toppen af klinger, om muligt skal du købe en negativt fortandet klinge, da den giver et endnu finere snit.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Annonce
Der står noget med z48 -5 grader hook og 15 grader atb neg. på den CMT klinge.
Super så er du på rette vej.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Er det de grader du tænker på som er negativt fortandet eller?
jep det er det. Klinge kan du også bruge til at skære alu med, når den er negativt fortandet. Hvis klinge er positiv fortandet, slår den nærmest træet over istedet. Til gengæld er det ikke en klinge du skal bruge til almindelige regler eller affaldstræ, det sløver klinge meget.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Har haft en' Mitsutomo klinge fra HN, det var ikke en af de bedste klinger, jeg har prøvet

I øvrigt synes jeg generelt at dette firmanavn ikke "borger" for kvalitet.

Naturligvis min helt egen observation & mening, så går i en stor bue uden om dette
mærke.

Måske et tilfælde, men tror det ikke.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også