Låsen på mit Bosal anhænger træk er groet fast!!!!

Hej med jer.

Som LDS'er har man jo ofte brug for sin trailer... og derfor har mit træk ikke været afmonteret de senere år....

Det har så bevirket at låsen på mit ellers aftagelige Bosal træk er groet helt sammen!
Jeg prøver nu at blødgøre det og få det til at virke.. men det er ikke nemt, så gode råd efterlyses..


Som det ses kan nøglen ikke komme ret langt ind i låsecylinderen... der mangler vel 10-12mm før den er i bund...

Trækket er 6 år gammelt og fra Bosal.

Og hvorfoor nu alt det bøvl... jo det er ret enkelt da min bil er betinget godkendt til syn pga dette... De skal efter de nyeste ordninger checke om trækket kan afmonteres når det dækker over en del af nummerpladen.
Eller jeg skal flytte nummerplade og tilhørende lys... reelt ikke muligt!

Gode råd modtages med TAK :-)

MVH Njord

MVH Njord
Hej med jer. Som LDS'er har man jo ofte brug... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af polobjørn på 04 aug 2014 19:13
Hej
Vil blot lige huske dig på at du  IKKE  selv må montere dit træk (heller ikke selv om der sidder et på bilen)
Trækket skal monteres af et værksted der har et CVR nummer og bilen skal fremstilles til syn efter monteringen !
Hilsen Polobjørn

Hej Polobjørn.

Du plejer at give nogle gode svar, men her er jeg ikke enig med dig. Jeg har for ca. 8 år siden selv monteret mit hængertræk, fået det synet og godtkendt.

fase
Som opfølgning kom UPS i dag med pakken .-)
Og jo der lå et helt nyt og flot træk, der passede til en Corsa D model....

Ind i garagen med bilen, opklodset bagende og af med baghjulene så der er arbejdsrum..

Selve afmonteringen af kofangeren var rimelig nem... Den sidder kun med to skruer inde bag nummerpladen og to  nede under bagkanten.
Plus de ekstra skruer der er i forbindelse med de ekstra monterede inderskærme og stænklapper, 5 stk i hver side var det vist.
Lygrerne skulle også af... en af den havde noget svært ved at slippe i gevindet med montage møtrikkerne.. men det gik. og klik, af med nummerplade lygterne.

Så var det af montage af det 6 år gamle træk.. hvilket også gik OK, med et passende arsenal af fastnøgler og topnøglesæt, en del af møtrikkerne var special størrelser...
Men alt i alt ret fornuftigt at gøre.

Selve montagen gik også fint det passede sammen, lie bortset fra et hul der var en halv mm forskudt..
Og så manglede der nogle 12mm fjederskiver... Men de var jo på lageret :-)






Så tre timer senere var det igen på med kofangeren og så er bilen klar til syn i morgen.....

MVH Njord
Godt du fik løst problemet

Kommentar til montering af træk.....

Jeg satte selv træk på min Corolla, og fik et værksted med cvr. nummer til at stemple papirerne, så skulle den ikke til syn. det var da jeg købte bilen og der var et år til syn. Men det er nogle år siden, så måske er reglerne ændret?
Skrevet af S. fabrin på 06 aug 2014 21:59

Hej Polobjørn.

Du plejer at give nogle gode svar, men her er jeg ikke enig med dig. Jeg har for ca. 8 år siden selv monteret mit hængertræk, fået det synet og godtkendt.

Hej Fabrin
At du har fået det synet og godkendt - betyder IKKE at det er lovligt
 se gerne link her :http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FA...dning.aspx
Hilsen Polobjørn



"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej igen.

Må hellere tilføje at jeg kom til syn med det nye træk og fik det godkendt uden nogen problemer eller bemærkninger. Jeg fortalte historien om udskiftningen af trækket og uden nogen bemærkninger eller yderligere check lavede synsmanden en fejlfri godkendelse af bilen.

Så nu er der nyt aftageligt træk på min nysynede Corsa

Mvh Njord

MVH Njord

Har et Bosaltræk på Kia Rioen. Da den var til syn kom der desværre ekstra kontrol bilen var ellers godkendt og min mekaniker hev og sled og fik omsider trækket af.

Nu sidder det på igen, og nøglen er ikke til at dreje. Så må mekanikeren tage det af igen.

Min nye bil skal ha fast træk, har jeg besluttet mig for!


Mvh. AB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis