Ny varmeveksler på fjernvarme med høj afgangstemperatur

For nogen tid siden fik vi helt ny Wavin varmeveksler samt udskiftning af lidt rør. Vi har fjernvarme i huset og så fik vi for nogen tid siden et spabad, hvor der ikke har været problemer med at fylde det med varmt vand, før nu.
Der sidder en digital måler ved varmeveksleren og fremløbstemperaturen ligger omkring de +60 grader, men returen ligger helt oppe på 50+ grader. Dvs vi bruger ca 10 grader af de varme vand og smider resten ud?
I vores gamle system mener jeg temperaturen normalt lå under 30 grader, men det har da ændret sig nu, så der må vel være et problem med det ?
Skal afgangstemperaturen ikke altid være så lav som muligt?
Sådan en veksler, tager den kun vand ind og smider det ud, når der er forbrug eller hvordan fungerer det?
Har kontaktet firmaet der har sat det op, men der er ikke sket det helt vilde endnu?
Som det sidste, så er det vel også mange ekstra penge Kwh man smider ud til ingenting eller er det også kun når der er forbrug på ledningen at vi betaler fjernvarmen/forbrugsvandet?
På forhånd tak 
For nogen tid siden fik vi helt ny Wavin... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når du har lukket for dine fjernvarmeenheder og flowet falder til 0, tyder det på at der løber lidt vand igennem systemet. Det kan du undgå ved at lukke for hanerne til dit varmesystem udenfor fyringssæsonen og først åbne igen, når du vil have varme igen. Du skal dog huske, at når du gør det, virker din gulvvarme heller ikke.
Når fyringssæsonen begynder igen, vil du (forhåbentlig) se, at forskellen mellem frem og retur gerne skulle øges, så du har en større afkøling på dit fjernvarmevand.

fase
Fint. Tak for hjælpen. Det er ikke fordi jeg ikke stoler på håndværkeren men når han selv ligner et spørgsmålstegn og må ringe til Wavin, som jo så fejer for egen dør, så er det ikke lige nemt at være ham der står og skal tro på alt hvad der bliver sagt
Endnu engang tak for det hele. Håber, hvis jeg skulle have et spørgsmål engang angående dette fag, at du igen kan hjælpe
Så er jeg her lige igen.
Håber du ser indlægget.
Nå men som tingene ser ud lige nu, så er vores T1 knap 67 grader og vores T2 +40 grader. Afgangsrøret er varmt/meget varmt. Jeg har nu stillet trykreguleringsventilen ned på 2 men det har ikke hjulpet noget.
Jeg syntes det virker som omanlægget ikke virker som det skal, for man skal da ikke smide varmt vand ud.
Samtidig har vi 2 gulvarmeledninger, hvor den ene er et lille badeværelse på 4kvm. Jeg satte temperaturen op til 20,5 grader igår på Wavin måleren på væggen og dør og vinduer lukket der ind og idag kan jeg se at telestaten stadigvæk er åben og temperaturen nu er 20,2?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis