Skur - Dimension af spær

Hej, 

Jeg skal bygge et skur hvor tagspær spænder over ca. 2,2m. Der kommer plader og et lag tagpap på derefter. 
Er der nogen der vil byde ind med en dimension på spærrene og en afstand imellem dem?

På forhånd tak.

Vh Claus
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror godt du kan nøjes med en 6" men vil du have loftet isoleret skal du selvfølgelig dimensionere efter det, v. tagpap skal du have 70mm ventilleret hulrum mellem isolering og underkant af pladerne.

c/c afstand 813 mm

mvh Ask
hvis vi vælger at spærene har et spæn på 2,74 m. Skal din dimension hedde h: 145 mm b: 45 mm med en forudsætning for at du laver en c/c afstand mellem dine spær på 800 mm. (815 mm) skrevet i Træ 58.
815 mm svare til at du laver et underlag med tagkrydsfiner hvor der skal laves en fugespalte på 2 mm. i de lodret gående samlinger. på grund af fugten i krydsfineren
Skrevet i TOR anvisning 26.
Da det lyder som det skal bygges op som et koldt tag (hvor isoleringen er inde i konstruktionen) skal du have en ventilations spalte på minimum 45 mm imellem din isolering og undertag. Skrevet i tor anvisning 26 - 30 og sbi 224

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Tak til Ahrensbach, og den studerende bygningskonstruktør.

Taget er et uisoleret tag til et skur / redskabsskur.

Lige et spørgsmål, de 2 mm der skulle være i de langsgående samlinger på træpladerne, er det i fer/not samlingen? Eller de andre samlinger

Vh Claus
Vedhæftede filer:

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
undskyld, det rigtigt med de 45mm ventilation ved fast undertag, 70mm er ved undertag i banevare hvor der tages højde for undertaget kan hænge lidt
Hej igen,

Så har jeg fået styr på spær vedr. antal, udlægning af plader osv. 

Jeg bruger lige jer til at give et besyv med vedr. antal bærende punkter i byggeriet. Taget er som tidligere beskrevet et koldt tag med et lag tagpap. 

Er antallet af nedstøbte søjler fint efter jeres mening? Det er 100 x 100 mm trykimprægnerede stolper der anvendes. Se vedhæftede tegn. for styktal. P.g.a. de tre døre på forsiden, så er der masser af stolper her. Det er mere de 2,3m i siderne og ca. 1.8 m imellem punkterne på bagsiden jeg spørger til.

På forhånd tak.

Vh Claus
Nå, er der slet ingen der tør estimere antallet af søjler i mit skurbyggeri? Eller bare vurdere om det er OK det jeg allerede har angivet 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis