fuge sand, eller hvad? fliser med stort mellemrum

Hejsa

jeg skal til at lave en flisegang. Jeg støber selv fliserne med en skabelon, og fliserne kommer til at se således ud:

http://www.quikrete.com/athome/images/walkmaker-03.jpg

men hvad skal jeg bruge imellem de individuelle fliser.
Vil gerne have noget ukrudtshæmmende, og gerne noget der hærder, og derved ikke bliver krasset op med tid.

Kan man bruge "alm" danfast ukrudshæmmende fuge sand. Som jeg læser det, størkner det ved at det bliver vandet.
Men synes også at der står at fugerne skal max være 15mm, og tror det vil blive mere nogle steder.

Ideer og tanker udbedes :-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser spændende ud, og jeg håber at du tager en masse billeder når du laver arbejdet og bagefter lægger nogle op i galleriet, så vi andre kan lære noget af dine erfaringer.

Jeg ville nok lave en bund som om det var almindelige fliser du skulle lægge. Har set på youtube at de bare graver ud og støber, men det tror jeg ikke holder i længden. Så ville jeg bruge stenmel som fuge, og så acceptere at der med tiden vil komme ukrudt, med mindre du er over det hele tiden.

Eller du kunne gøre en dyd af det, og "plante" feks mos, eller trædebregner i dine mellemrum (det vil også stå godt til den type belægning)
    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
danfuge sand vil nok virke, ellers kan du lægge dem i sand og simpelthen støbe dem sammen med beton, næsten tør mørtel fejes ned i mellem, og skråfases med en mureske, så overfladevandet ledes væk fra fliserne.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.

Hej

Hvor har du købt skabelonen?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
De kan i hvert fald fås til næsten ingen penge i udlandet

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xwalkmaker.TRS0&_nkw=walkmaker&_sacat=0

Ved ikke om de fås i DK et sted
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis