Tilpasning af fototapet

Hejsa
Jeg har en væg hvor jeg vil have noget fototapet.
har besluttet mig for dette mønster http://www.maler-maling.dk/3823/pro..._solvblade

Mit spørgsmål er så om der er nogle der har et tip til hvordan jeg får sat banerne op, så mønstret hænger sammen?
jjeg kan næsten tænke mig til at de skal sidde forskudt og der derved bliver en masse spild? Er det rigtigt?

På forhånd tak.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mønstret gentager sig hver 64 cm.
Så hvis du har en væg, der er 230 høj, vil der være 4*64 - 230 = 26 cm spild pr. bane.

Da der er 10.05 m på en rulle, vil du kunne få 4 baner ved 230 cm væg, 3*(64*4)+230 = 998 cm, dvs. kun 7 cm spild på sidste bane. Er højden 240 cm, kan du kun få 3 baner og spilder 237 cm pr. rulle.

Så du kan beregne det ud fra væghøjden. Husk dog, at loft og gulv måske er skævt, så der går lidt ekstra til at rette på. I det hele taget skal der være lidt ekstra at skære til på.
Hejsa.

Der er en 64 cm mønsterforskydning på den tapet du har kigget på, så ja der bliver en masse spild, du skal være opmærksom på at der formodentligt kun kommer 3 baner ud af hver rulle.

Der er en måde at regne ud på hvor meget du skal trække ud af hver bane som professionelle bruger, men det er nærmest umuligt at forklare ude at stå sammen med både dig og tapetet

Men fandt den her fine forklaring, den er rigtig fornuftig og den tapet du kigger på er netop en non-woven da du kan påføre klæberen direkte på væggen  
http://tapetkunst.dk/upload_dir/docs/TK_How_to_tapet.pdf

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Tusind tak for de gode råd og tips
tapetet er kommet på og sidder rigtig fint.
Undskyld! Men hedder det virkelig:EN TAPET?

 

Jeps, det hedder ihvertfald ikke det tapet og et tapet.
Faktisk har jeg i mit indlæg lavet en stavefejl og skrevet tapetet, den korrekte måde at stave det på er tapeten

Men i bund og grund vel egentligt ret ligegyldigt i et lav det selv forum hvor det går ud på at hjælpe, ikke at finde hverken stave- eller grammatiske fejl

www.malermester-hansen.dk
Annonce
jeg leder ikke efter fejl,undrer mig bare Det var derfor jeg spurgte.

 

"undre mig bare"
(kendt som nutids r) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også