Roterende sav á la dremel - hjælp?

Hej alle

Jeg leder efter et værktøj jeg kan bruge til at bortskære et svømmende gulv under mine køkkenelementer, uden at skulle demontere hele køkkenet først. Jeg skal gerne så tæt på køkkenets sokler som muligt, så jeg kan støde mit nye gulv op til, gerne så det kan dækkes af en fejeliste, men jeg ved ikke hvilket værktøj man kan bruge til det. En stiksav kan slet ikke komme langt nok ind.

Findes der ikke en sav á la Dremel 8200, så man kan save helt inde langs med soklen? Alternativt må jeg igang med stemmejern, men det vil jo tage en evighed....

Alternativt har jeg prøvet at lede efter en lille rund sav til at montere på boremaskine, men kan ikke finde noget...



17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne det være en multicutter med træklinge på?

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
B&D lavede engang sådan en lille bolt hvorpå man kunne spænde en lille rundsavs klinge på, men den er meget farlig at bruge da der ikke er nogen form for beskyttelse. Men hvordan havde du i øvrigt tænkt din at komme til med en boremaskine, din sokkel er vel ikke 25 cm høj !
Min gamle ven brugte engang en stor vinkel sliber med en stor rundsavs klinge til at skære træ med, det så ret farligt ud. Jeg vil mene at en drimmel ikke er egnet så der er kun stemme jernet til bage.
Kunne det være en multicutter med træklinge på?

+1. Den er født til opgaven.

Du kan se en supercut i aktion HER

Den findes i andre (meget billigere) modeller/fabrikater, og du skal nok være forberedt på at
ofre et par klinger på projektet.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
jeg ville nu give opgaven til en multicutter dette er jo bl.a. en af dens spidskompetencer.......... så nej der er absolut andet tilbage en stemmejernet.
Fantastisk! Den supercut maskine er jo som skabt til mig, og Ramirent udlejer den! Så skal jeg vel bare have købt mig et par klinker som den her http://www.prishammeren.dk/shop/fein-e-cut-klinge-2533p.html og så er det gulv væk på en formiddag!

TAK!
Annonce
Jeg havde misforstået dit spørgsmål, jeg troede at det var soklen du ville skære i.
Undskyld min fejl fortolkning.
...troede at det var soklen du ville skære i.

Min supercut kan godt skære i sokler.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
>Regmos: Hvad skal du have for en Supercut dagsleje :-P
Beklager.

Du kan leje mine børn, min kone, min hund og min guldfisk, men ikke mit værktøj

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Du kan nok godt nøjes med lillebroderen til Supercut'en, den der hedder Multimaster. Den kan f.eks. købes her til en bagatel af knap 1200 kr.:
http://www.10-4.dk/varer/elvaerktoj...0w-1603263
Så skal du blot have et par ekstra klinger, og så kører det.

Tvivler på at det kan svare sig at leje, den maskine kommer du til at bruge mange gange som husejer. Har selv samme model, og den har reddet mig mange gange 

Med venlig hilsen

Anders

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis