regnvandstønde vinter

Hej.
Jeg er på udkig efter en regnvandstønde/beholder.
De fleste forhandlere skriver at den skal tømmes om vinteren pga. frost, men ingen anviser hvordan man lukker for vandtilførslen til tanken om vinteren. De koblinger jeg har kunnet finde i Silvan etc. laver "fast" forbindelse i nedløbsrøret.
Hvordan gør i?

(Det bedste bud jeg har fundet er Garantia Speedy tilkobling, hvor der en stophane. Men 500 kr bare for tilslutning, så løber det hurtigt op, og står ikke mål med en grøn plasttønde til 129 kr. ;-)   )
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Piller koblingen af nedløbsrøret, og sætter en stump nedløbsrør ind i stedet. Tager 5 min, og så står der med sikkerhed ikke vand i koblingen i nedløbsrøret, da den er fjernet :-)
Enig.
Efter at havde mistet en tønde til frosten, fandt jeg også ud af at skille nedløbet ad, have en stump nedløb liggende, som kan isættes istedet for "afløbstingen".

Jeg har 2 stk på 200 liter, og en dykpumpe i den ene (forbundne kar), så for mig er det en lejlighed til at bruge et par timer på at gøre alle dele rene, så de er klar til næste år.
 

    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Har en 1000 L palletank som står med vand hele vinteren uden problemer.


Tja min søn overtog et hus, med en palletank, og den revnede den første vinter, ved aftapningshanen, da frosten satte ind 

Så jeg ville helt sikkert tømme den for vand...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
På tuden på nedløbsrøret har jeg sat et vinkelstykke, som flexslanger er sat på. Når vinkelstykket står vandret løber vandet til tønden. Når vinkelstykket drejes lodret stopper vandet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis