Overvågning af hus og grund

Hej herinde

Jeg har et almindelig parcelhus i et kvarter der har været plaget af tyveri. Hvorfor jeg er blevet interesseret i noget overvågning af ejendommen. Nogle herinde der har erfaring med det og hvilken kvalitet jeg har behov for - evt link til et godt system på 3-4 kameraer til ca. 10.000-12.000kr.

Tænker selv på IP kameraer med en NVR modtager.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden en alarm vil din overvågning ikke hjælpe 
Og en alarm er kun noget bevendt hvis der kommer nogen til hjemmet inden for 10 minutter.

En professionel tyv kan bryde ind og gå et hus efter på ca 10 minutter, og hvis vi så har at gøre med udenlandske bander, hvor de er 2-3 mand, kan det gøres på endnu kortere tid

Så jeg må indrømme, at jeg ikke har fidus til hverken alarmer eller overvågning, for hvis de vil ind, så kommer de det !

Du må jo ikke offentlig gøre billeder af tyven, men kun give dem til politiet, og med mindre de kender ham i forvejen (og han ikke er maskeret på dine billeder), så kan de alligevel ikke stille noget op. Og du for aldrig dine ting tilbage   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg er helt sikker på at de nok skal komme ind, hvis de vil ind og at de nok skal komme væk inden at politiet når frem da jeg bor på landet. Det handler vel egentlig mere om det præventive og samtidig kunne give politiet nogle billeder af evt bil, kropsbygning osv.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Havde 4 indbrud på et halvt år i min virksomhed, investerede tæt på ingenting på en LockOn alarm med videoovervågning og har nu ikke haft "besøg" i halvandet år naboen har i samme periode haft 2.
Et tilfælde?!? Ja, højst sandsynligt... Men jeg syntes pengene er givet godt ud og bare det at vide at der ikke har været nogen inde er for mig også en rigtig god ting
At jeg så ikke har en jordisk chance for at nå ind og jage dem væk er jeg helt klar over

www.malermester-hansen.dk
Man køber ikke en alarm fordi man tror tyvene så ikke kan komme ind, eller ikke tør, hvis man har noget meget værdifuldt skal de nok komme ind, Nææ man køber en alarm fordi man ved at tyvene helst vil have det så let som muligt, og hvis de ikke lige tror du ligger inde med guldhornene, så vælger de det næste hus i rækken istedet for....

Jeg har selv købt en alarm hos jysk sikrings service. det virker som gode produkter han har, og de har så vidt jeg ved også videoovervågning..

Skal siges jeg har intet med firmaet at gøre, har kun brugt deres produkter
Skrevet af Pizzabager på 30 jul 2014 20:08
Nææ man køber en alarm fordi man ved at tyvene helst vil have det så let som muligt, og hvis de ikke lige tror du ligger inde med guldhornene, så vælger de det næste hus i rækken istedet for....


He he, ud fra den device, ville jeg købe en rottweiler 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
i bund og grund, drejer det sig jo netop som i siger om at, man ikke kan hindre dem, men man kan jo gøre sit til at de vælger et andet sted frem for ens eget.
Og der har jeg også erfaret at kamera og alam, ol. har god effekt :-)
Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Omvendt kan man jo sige at plastrer du din ejendom til med over vågnings kamaraer, vil en hver Tyv tro at du har noget værdifuldt og så kan du jo lige så godt hænge tingene op til fri afbenyttelse.
Det eneste jeg til dato har hørt skulle være optimalt, er sådan en dims der i løbet af få sekunder fylder huset med ugennem sigtig røg.
Og da det er banan olie lider hjemmet ikke over last, det er bare en sødlig duft bagefter.
Skrevet af PinkHenrik på 31 jul 2014 13:14

He he, ud fra den device, ville jeg købe en rottweiler 


Jeg købte en dobermann, siden 2, da vi havde haft en stribe indbrud.
Den sidste, der eksperimenterede med at hilse på, blev billetteret i røven.
Det kostede mig nogle af de allerbedste 500 kr., jeg har givet ud, i bøde + min
ansvarsforsikring måtte punge ud med noget til svie og smerte, samt et par bukser.
Men det virker og var mig til stor moro.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af kmj på 30 jul 2014 12:36
Hej herinde

Jeg har et almindelig parcelhus i et kvarter der har været plaget af tyveri. Hvorfor jeg er blevet interesseret i noget overvågning af ejendommen. Nogle herinde der har erfaring med det og hvilken kvalitet jeg har behov for - evt link til et godt system på 3-4 kameraer til ca. 10.000-12.000kr.

Tænker selv på IP kameraer med en NVR modtager.

Er enig med at video overvågning hjælper ikke til afskrækning for folk ikke skal lave indbruddet. Der skal du have lavet elektronisk sikring af døre, vinduer og eventuelt rum kombineret med en form for akustisk signalgiver der kalder naboerne/vagtselskab. Hvis du eventuelt absolut vil have video overvågning til at fange tyvene, skal det være skjult indendørs uden advarselsskilte. Men det er formodentelig spild af penge hvis ikke det giver et gevaldigt afslag på forsikringspræmien, hvilket jeg formoder ikke er tilfældet.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af ktm på 31 jul 2014 15:18

Jeg købte en dobermann, siden 2, da vi havde haft en stribe indbrud.
Den sidste, der eksperimenterede med at hilse på, blev billetteret i røven.
Det kostede mig nogle af de allerbedste 500 kr., jeg har givet ud, i bøde + min
ansvarsforsikring måtte punge ud med noget til svie og smerte, samt et par bukser.
Men det virker og var mig til stor moro.

imponerende...og lidt skræmmende, at idioten går ind til en hund, og så kan få erstatning 

Da jeg fik schæfer fortalte kennel ejeren at de havde haft ubudne gæster, og havde fundet en mand siddende på deres spisebord, mens der lå 2 hunde på gulvet og bare løftede overlæben, og viste tænder, hvis han bevægede sig.
Det viste sig han havde siddet der i næsten 7 timer... så kan han lære det  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis