Lille vandspild - skal jeg være nervøs

Hej
Jeg har været væk fra vores hus et par dage og ville lige tjekke vanduret. Derfor har jeg nu på to døgn konstateret et vandspild fra vanduret på ca 4,5 dl på helt nøjagtigt 47 timer. Er det noget jeg skal gøre noget ved, og i så fald hvad.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
4,5 dl? Mener du en halv liter?
Det kan sagtens komme fra f.eks. WCet, og hvis mængden er som du siger vil du ikke en gang kunne se det på overfladen af vandet.

Bent.
Men når det er så lidt er det vel ikke nemt at finde ud af hvor det er. Det kan vel også bare være varmtvandsbeholder eller noget. Kan en trykprøvning finde ud af om der er en læk
Hej.
Jeg mistænker nu også et wc for vandspildet, og som der bliver sagt tidligere, så kan du ikke altid lige se det på vandspejlet. Men det er rigtig godt du er opmærksom på dit forbrug.
Normalt når jeg står med den slags problemer, kan en trykprøvning være en god løsning, og jeg ville i dette tilfælde lukke af for vandtilførslen til dit/dine wc'er.
Jeg håber ikke at det er din beholder som er skyld i det, da det kan være tegn på en utæt beholder.
Håber det var svar nok.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du tørrer toiletskålen med en tør klud, og derefter lægger toiletpapir rundt over vandspejlet, kan du se om det bliver vådt
og hvor hurtigt det bliver vådt, Det er en god måde, at tjekke om toilettet løber.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis