Isolering af tag (pap) og facade(puds) - hvor får jeg de gode priser?

Jeg skal igang med en større overhaling af huset.

Bla. skal jeg have efterisoleret tag og facade. Jeg er stadig i tvivl om hvorvidt jeg selv skal lave arbejdet eller få håndværkere på - jeg har både tid og lyst, men ved ikke hvor jeg lægger kræfterne bedst.

I disse overvejelser om håndværkere eller ej er det interessant at finde ud af hvad jeg kan få materialerne for - og her syntes jeg det bliver svært.
Jeg kan finde en masse leverandører på nettet men ingen steder bliver priser nævnt.

Så - hvor finder jeg de billigste priser på materialerne?

Reelle bud på hvad en facadeisolering (200mm + puds) skal koste at få lavet er absolut velkomne!

Tagisolering bliver nok ca. 23cm, såvidt jeg kan forstå energiudregningen.

Endeligt - anbefalinger/advarsler mod de forskellige producenter er kærkomne!
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mht. selv at indkøbe materialer kan du nok godt forberede dig på nogle håndværkere ikke vil gå med ti at lave detl, men hvis du er seriøs med det, så prøv at gå ned i din lokale xl/bygma med nogle mål og indhent et bud, så regner de det meste ud for dig. hørt nogle rygter om man skal holde sig fra stark som privat person

-200mm facade isolering afsluttet m. puds skal du nok regne m. omkring 500 kr. pr m2 inklusiv moms også bliver det lidt dyre omkring vinduer og døre selvfølgelig,

mht. dit tagprojekt så kontakt en tagdækker Evt. Garantag.dk dem har jeg gode erfaringer med de er billige og laver et godt produkt, også operere de også i dit område.

mvh

Har været i Bauhaus igår for at få materialepriser (har ikke fået dem endnu). Tænker bare at byggemarkederne tager røven på private... men det er vel vilkårene.

Har fået to bud fra håndværkere på facaden;

212.000,- for den danske, lokale muremester
85.000,- for den polske...
Og så tager du selvfølgelig den Danske, for du vil vel også gerne have en ordentlig løn fra din arbejds giver. Hvorfor skulle de mennesker der skal lave noget for dig ikke også have det !

Køb billigt og græd mange gange, køb kvalitet og græd en gang.
Du har som sådan ret håndværkeren. Jeg er heller ikke sikker på at jeg tør binde an med polakken.

Men prisforskellen er godt nok vild. Som sagt overvejer jeg at lave det selv, og med en monteringspris på - lad os sige 150.000 bliver det nok også det jeg gør.

Monteringsprisen med polakken derimod... hmm.
De 500 kr m2 er vel for materialerne?

Jeg tænker ikke at jeg vil sætte håndværkere til at lave det med materialer jeg indkøber - Hvis jeg køber vil jeg lave det selv.
Annonce
Jeg hælder i øvrigt mest til mineraluld, men har ingen gode argumenter herfor... er der nogen der har erfaring med polystyren?
Det eneste augment jeg har, er at mineral uld kan suge fugt, det kan polystyren ikke
Jeg ved så ikke om det må bruges i taget på grund af brand faren, det brænder lige så godt som benzin.
prøv ham her, http://www.boligenergi.nu/index.php/priser-facadeisolering.html han tager under 500 inklusiv materialer.

ps. du bliver mere snydt ved bauhaus end du gør ved xl/bygma hvis du siger du har et stort projekt bliver priserne også derefter, du kan også bare sige konkurenten har tilbudt dig 15% og du vil ha 20%.. 20 er vidst maks som privat ved xl.
synes aldrig jeg har oplevet bauhaus kan følge med, og det selv om jeg har handlet der meget, grundet deres sene åbningstider


mvh Ask
Jeg mener at huske at man engang kunne købe sådan nogle "skaller" til udvendig isolering, det var polystyrin med et tyndt puds lag som blev skruet fast på den eksisterende væg og fik et ekstra lag puds.
Bauhaus kan godt følge med. Få en erhvervskonto og snak din sag.

100% klamp

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis