sheppach dyksav

Er der nogen der har erfaringer med den sheppach dyksav de har i Harald Nyborg?

Da jeg star og skal skære en del plader til og ikke lige syntes en alm håndsav er lykken.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej alle,

Scheppach dyksav forhandles ikke blok af Harald Nyborg, og vil man betale mere for den, kan man bare købe den et andet sted hos mere vel-estimerede firmaer. HNs hedder PL-55, den findes også andre steder som CS-55 - - CS er blot en ny model med samme data som PL, og så er der iøvrigt 2X700mm føringsskiver incl samlingsskinne meds PL modellen, hvilket de fleste steder er ekstraudstyr på CS modellen. Iøvrigt findes CS'eren ikke på Scheppacs hjemmeside ????

Kigger man på firmaet CONRAD i Tyskland, koster en PL ca det dobbelte af, hvad HN tager - det er kr 895,-, så der er intet at hente på den anden side af grænsen - - - ud over øl.

Der snakkes et sted om en holder, der modvirker, at saven tipper ved smigskæring, det er med i Scheppach PL-55 pakken. Iøvrigt kan der tilkøbes føringsskinner, så man kan få 1400mm i ét stykke, så kan man sammen med de medleverede skære en standardplade op i længderetningen 

Iøvrigt har jeg bemærket, at nogle af de dyrere dyksave har en "bule" på alu-huset, hvor udsugningsstudsen sidder, så den ligesom er forberedt i alu-delen. Et fladt hus gør, at man kan komme tættere på, hvis man f.ex. skal afskære et gulv op mod en væg. Der et særligt udtalt ved Bosch, uden iøvrigt at miskreditere mærket, men det har de åbenbart ikke tænkt nok på - - Jeg har flere Bosch maskiner i min maskinpark, de fleste fra blå serie, men også et par enkelte grønne, bl.a. en boremaskine model E-20S, der sidder i mit gamle, sekskantede Wolfcraft stativ, der på den ene facet er fortandet, det duer bare, det var en julegave fra min hustru !! Så vidt, jeg husker, er boremaskinen fra omkring '72, den kører stadig super, så jeg ønsker ikke at kaste smuds på mærket !!  Til andre opgaver har jeg en prisbillig bænkboremaskine af kinesisk herkomst, men som ellers er udmærket.


Støvsugerslange


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis