Klemkasser - udskiftning - hvad må man selv

Hej

Jeg har et ældre hus hvor der er træ-klemkasser i mine gange.

Vi har betalt en elektriker til at trække nye ledninger - lågene blev dog sat mega grimt tilbage.

Jeg har købt noget MDF og er igang med at lave nye låg.

Kan dog ikke helt lade være med at tænke på om det er smart at lave dem om til nogle nye plastik kabelkanaler.

Nogen der ved om det er lovligt at sætte sådan nogen op selv?

mvh

Kroll

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
  • Nej dem må du ikke selv udskifte. Og det ville være smart at skifte til plastkanaler
    Men kan du ikke slibe de gamle låg og bruge dem igen?

fase
Det er mega dårligt el arbejde , lågene kan forsigtigt pilles af , mærkes så de kan sættes rigtigt tilbage , lidt maler rep. vil måske behøves , de nye plast kanaler kan og må ikke bruges til "løse" ledninger , kun til kabler , og der skal sættes dåser hvis der er samlinger. 

elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Svend Høst på 28 jul 2014 09:18
Det er mega dårligt el arbejde , lågene kan forsigtigt pilles af , mærkes så de kan sættes rigtigt tilbage , lidt maler rep. vil måske behøves , de nye plast kanaler kan og må ikke bruges til "løse" ledninger , kun til kabler , og der skal sættes dåser hvis der er samlinger. 
Okay, jeg havde egentligt forestillet mig at man godt måtte samle kabler med kronmuffer i plastbakker, da man jo også kan vride låget af nogle nogle typer plastdåser, uden værktøj, , Mon det er fordi kablerne ikke fastgøres så trækaflastningen mangler  :-/

Hvordan er lovligheden i øvrigt med at skifte ledningerne i eksisterende træ bakker ) (troede kun reparation var lovlig, det her ligner renovering) ?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også