Hjælp til afslutning under hoveddør

Hej,

I forbindelse med at flisebelægningen omkring vores hoveddør er blevet sænket ca 10 cm, er der nu kommet et problem mht under hoveddøren. Før lå fliserne HELT op til hoveddøren og der var blot fuget med en ca 20mm "plastik fuge" (ved ikke hvad tømren brugte) imellem dørtrinet og fliserne.

Men hvad skal der så ske nu? Skal jeg få en murer til at lave afslutningen med en stor mørtel fuge? Eller kan jeg banke et stykke vandfast krydsfinér plade på? Eller hvad gør man smartest og pænest?Jeg tænker på at isoleringen under døren jo også skal kunne ånde(?)

Et par fotos ;-)



2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg tror at jeg vil fuge det op med en betonblanding. 1/3 Cement/murergrus konsistensen skal være jordfugtig. for at det ikke skal revne vil jeg ligge en strimmel murerpap, fordi det vil gøre at fliserne og betonen kan arbejde mod hinanden. Så det ikke revner og fugten vil ikke komme op i din isolering og ødelægge din dør nede fra. Du kan evt. afslutte med en tynd gummifuge mellem betonen og trinet.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Okay -er sq lidt usikker på dén manøvre, så får fat i en murer. Tak for Info.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis