Regnvand beholder

Nu har jeg søgt lidt omkring her, men kan ikke lige finde svar, skal have sat en palletank til regnvand op, har i forvejen to af de alm Tønder og det fungere fint, men da tanken skal stå over for tønderne med en flise sti imellem, kommer der jo en del afstand, og som jeg har forstået det skal den der "dims" der skal på nedløbsrøret sidde i vandkants højde? Men jeg ville jo gerne slangen gik over haveskur døren (se billede) kan man det og at alt det med det stopper ved den er fyldt alligevel virke? har nærmest vandskade angst, og vil ikke have det står og kan løbe
På forhånd tak
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husk efter du har trykket på upload af billede at trykke på "indsæt billede".

Ud fra din beskrivelse tror jeg du prøver at trodse tyngdekraften. Det plejer traditionelt at forudsætte anvendelse af energi. I dit tilfælde eksempelvis en pumpe.

Kan du lave en "forbundne kar" forbindelse i stedet for vil det være noget enklere.
Afløbet på nedløbsrøret skal i så fald også sidde over dør højde og du skal så sørge for at låget på tanken og slangeforbindelsen er helt tæt. Så kan det godt lade sig gøre. Der vil så stå vand i slangen når tanken er fuld.


Vedhæftede filer:
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
så virkede det fra computeren
men det gør vel ikke noget der står vand i slangen? bare det ikke kan løbe over eller?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Nej det er fint nok. Bare alt er tæt.


Skrevet af Mari på 25 jul 2014 21:18
.... som jeg har forstået det skal den der "dims" der skal på nedløbsrøret sidde i vandkants højde? Men jeg ville jo gerne slangen gik over haveskur døren (se billede) kan man det og at alt det med det stopper ved den er fyldt alligevel virke? har nærmest vandskade angst, og vil ikke have det står og kan løbe
På forhånd tak

Hvis du kan etablere et overløb på palletanken vil det være langt det enkleste. Det vil sige at når tanken er fuld løber overflowet videre til et afløb. Hvis det er muligt kan du sætte udtaget på faldstammen så højt, at du kan føre slangen i eller bag tagrenden. 
Om man lavede overløb, eller det rigtige, går vel i dette tilfælde ud på et, da begge dele ville skulle gå samme vej, da rør plus afløb er samme sted, det vil sige på den anden side af skuret hvor de andre Tønder står, så der skal begge ting hen?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
tak for svar alle sammen, jeg prøver mig frem
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis